آخرین اخبار

23. مرداد 1400 - 5:39   |   کد مطلب: 40121
رستاخیز مهدوی در غوغای حسینی رقم می خورد؛
اجتماع و همدلی بر پایه محبت حسین(ع)، زمینه ساز ظهور امام عصر(عج)
آن اجتماع، همدلی و اتصال قلوبی که برای ظهور امام زمان(عج) نیاز است، جزء با محبت و مرکزیت سیدالشهداء(ع) محقق نمی شود، عاشورا آن ظرفیت عظیم بسترساز ظهور است که دل ها را پذیرای مهدی موعود می کند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ امام زمان(عج) پس از ظهور، خود را به واسطه امام حسین(ع) به همه عالم معرفی می‌کند؛ ایشان می فرمایند؛
ألا یا أهل العالم أنا الإمام القائم
ألا یا أهل العالم أنا الصمصام المنتقم
ألا یا أهل العالم إن جدّی الحسین قتلوه عطشان
ألا یا أهل العالم إنّ جدّی الحسین علیه السّلام طرحوه عریانا
ألا یا أهل العالم إنّ جدّی الحسین علیه السّلام سحقوه عدوانا
*محبت سیدالشهداء(ع)، اتصال دهنده قلب ها برای زمینه چینی ظهور است
این مطلب نشان می دهد، که استقرار حكومت مهدوی تنها در امتداد قيام حضرت امام حسين(ع) رقم می خورد و شناخت و محبت سیدالشهدا(ع) به عنوان مرکزیت جهان هستی، زمینه ساز اتصال قلب ها برای زمینه چینی ظهور آخرین منجی بشریت می شود.
و محرم و صفر بهترین فرصت است تا چرایی داغ بزرگ شیعیان را در طول قرن ها درک کنیم و با فهم آن، دل هایمان را از هر گونه نفاق و کینه دور سازیم تا با محبت برگرفته از سیره حسینی، قلوبمان پذیرای صاحب عصر(ع) شود.
*اجتماع و همدلی بر پایه محبت حسین(ع)، زمینه ساز ظهور امام عصر(عج)
در نامه امام زمان(عج) به شیخ مفید آمده که؛ "اگر شیعیان ما در راه وفای به عهدی که بر دوش دارند، همدل می شدند، هرگز برکت ملاقات با ما از آنها به تأخیر نمی افتاد، و سعادت دیدار ما به سرعت نصیب آنان می گشت، آن هم دیداری بر اساس شناختی راستین و صداقتی از جانب آنان نسبت به ما."
بنابراین می توان گفت که اجتماع و همدلی بر پایه محبت حسین(ع)، زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) می شود.
* رستاخیز مهدوی در غوغای حسینی رقم می خورد
برای درک بیشتر این مفهوم که چگونه رستاخیز مهدوی در غوغای حسینی رقم می خورد به گفت و گو با  «حجت الاسلام محمد هادی نظیری» مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان نشستیم.
*احیای اسلام به واسطه قیام خونین سالار شهیدان محقق شد
رودآور: آیا مسیر سعادت جهانیان با سیره حسینی گره خورده است؟
حجت الاسلام نظیری:
در روایتی از وجود نورانی پیامبر اکرم(ص) آمده که؛ "برای شهادت حسین(ع)، حرارت و گرمایی در دل های مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی شود."
اراده خداوند متعال به این تعلق گرفته که احیای اسلام، به عنوان آخرین دین الهی و شریعت آسمانی به دست سیدالشهداء(ع) و به واسطه قیام خونین ایشان شکل بگیرد و اگر محبت حسینی در دل های جهانیان نقش ببندد، بی تردید آنان در مسیر سعادت و تعالی قرار گرفته و به سعادت حقیقی دست می یابند.
*جذبه قیام سالار شهیدان؛ متصل کننده قلوب جهانیان
محبت امام حسین(ع) نه تنها قلوب جهانیان از هر دین و مذهبی را به یکدیگر متصل می کند، بلکه در دنیا و آخرت این دوستی و محب کارساز و کارگشا است، تا جایی که در روایت نقل شده که باب شفاعت اباعبدالله الحسین(ع) در قیامت نزدیکترین باب برای ورود به بهشت است.
خداوند متعال از آن رو که امام حسین(ع) تمام هستی و زندگی خود را در راهش بخشیده و برای احیای دین اسلام حتی کودک 6 ماهه خود را تقدیم کرده، چنین جایگاه پرعظمتی را به ایشان اعطاء و زنده ماندن اسلام را به سالار شهیدان متصل کرده است.این اتصال هم به واسطه آن محبتی که به صورت ناخواسته در دل های مردم توسط خداوند یکتا قرار داده شده، قلب ها را به سمت خودش متوجه می کند، به گونه ای که جذبه پسر فاطمه(س) انسان ها را به سمت خودش می کشاند.
* خونخواهی سیدالشهداء(ع)، دعای اصلی شیعیان در ایام محرم
رودآور: آیا می توان با درک عاشورا زمینه را برای ظهور منجی بشریت فراهم ساخت؟
حجت الاسلام نظیری:
بله. از امام باقر(ع) می پرسند زمانی که شیعیان و مؤمنین در ایام محرم به هم برخورد می کنند چگونه به یکدیگر تسلیت بگویند و ایشان می فرمایند؛ " "أعظَمَ اللهُ اجورَنا بمُصابِنا بِالحُسَینِ، وَ جَعَلَنا و ایّاکُم مِنَ الطّالِبینَ بِثارِهِ مَع وَلیّهِ الامامِ المَهدیِّ مِن آلِ مُحَمَّدٍ(ع)"؛ خداوند اجر ما را به سبب مصیبتی که از حسین به ما رسیده بزرگ گرداند و ما و شما را از کسانی قرار دهد که در کنار ولی دم او، امام مهدی از خاندان محمد(ع)، به خونخواهی او برمی خیزند. "

بنابراین در این روزها این نوع تسلیت گفتن ها در جامعه و به ویژه بین طلبه ها مرسوم است، هرچند که برخی تنها تا کلمه "بالحُسَینِ" آن را بیان می کنند، با این وجود باید گفت که اصل مطلب در بخش دوم روایت آمده و امام باقر(ع) هم بر آن تأکید داشتند که کامل عنوان شود و همان بخش مرتبط با خونخواهی امام عصر(ع) است، بدین گونه که ابتدا شیعیان در عزای سالار شهیدان به یکدیگر تسلیت می گویند و بعد از به واسطه دعا از خداوند متعال می خواهند که آنان را در کنار مهدی موعود جزء خونخواهان امام حسین(ع) قرار بدهد.
احیای آخرین دین الهی و مکتب جد بزرگوار سیدالشهداء(ع) مهمترین هدف قیام حسینی بود و سالار شهیدان با گذشت از جان خود و خاندانش حیات واقعی را به بشر هدیه کردند، تا چهره حقیقی غاصبان خلافت و امامت بر همگان روشن شود.آن قیام که به واسطه کشانده شدن امام حسین(ع) به قربانگاه شکل گرفت، سبب شد تا ریشه انحراف از اسلام دور شود و این دین الهی تا ابد زنده بماند.
*هدف نهایی قیام عاشورا، جزء با ظهور مهدی موعود(عج) محقق نمی شود
حقیقت آن است که واقعه جانسوز عاشورا داغی در دل شیعیان ایجاد کرده که هیچ گاه در طول تاریخ خاموش نشده است و ما با این نوع تسلیت گفتن ها نشان می دهیم که هر زمان، هر ساعت و هر لحظه در امتدا مسیر قیام عاشورا حرکت می کنیم.
هدف قیام عاشورا احیای دین اسلام بود، هدفی که در نهایت بسترساز ظهور امام عصر(عج) می شود.بنابراین آن هدف نهایی قیام خونین امام حسین(ع)، جزء با ظهور حجت حق محقق نمی شود.
*ظرفیت قیام جانسوز عاشورا، بسترساز ظهور امام عصر(عج)
رودآور: وظیفه ما برای ماندن در مسیر سیدالشهدا(ع) و منتظران ظهور چیست؟
حجت الاسلام نظیری:
برای آن که آن اتفاق جهانی رقم بخورد رفتار و کردار ما باید بسترساز ظهور باشد و آن روایتی که از امام باقر(ع) نقل شده نشان می دهد که چگونه ظرفیت عظیم عاشورا، کربلا و قیام سیدالشهداء(ع) به مهدویت متصل است .
رودآور: از اینکه وقت پرارزشتان را در اختیار مجموعه خبری رودآور قرار دادید قدردانی می کنیم.
حجت الاسلام نظیری:
امید آن که به زودی خبر ظهور بزرگترین خونخواه ثارالله را با قلمتان منتشر کنید.ان شاءالله.
به گزارش رودآور؛ باید مرکزیتی برای همدلی وجود داشته باشد تا با اجتماع کردن دل ها، زمینه ساز ظهور ولی عصر(ع) شود و آن مرکزیت همان محبت سیدالشهداء(ع) است که سبب اجتماع جهانیان می شود و آن را می توان در این واژگان خلاصه کرد؛ حب الحسین یجمعنا.
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان