آخرین اخبار

25. مرداد 1400 - 14:16   |   کد مطلب: 40127
دادستان بهار از بخشش یک محکوم به اعدام توسط اولیای دم، پای چوبه دار در ماه عزای سالار شهیدان خبر داد و گفت: پس از تحقیقات و تأیید قتل عمد دو نفر، با وجود آن که قرار بود حکم قصاص برای قاتل اواخر هفته گذشته اجرایی شود، اما با بهره مندی از ظرفیت کمیته معتذرین، اولیاء دم هر دو مقتول با شرایطی گذشت خود را اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار رودآور، می گویند در بخشش لذتی است که هیچ گاه در قصاص و انتقام برای آدمی به دست نمی آید، چه رسد به آن که گذشت از خون فرزند باشد.
حدود چهار سال پیش فردی از اهالی شهرستان بهار بر اثر عصبانیت دست به قتل عمد دو نفر دیگر می زند و در این مدت خانواده قاتل به هر دری می زنند تا بتوانند راهی برای جلب رضایت اولیاء دم هر دو مقتول پیدا کنند، اما هر بار به درهای بسته می خورند تا آن که به همت فعالیت کمیته معتذرین راهی برای بخشش باز می شود.
در این باره «احسان فرجی» دادستان شهرستان بهار در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: در طول چهار سال رسیدگی به پرونده یاد شده، پس از تحقیقات گسترده قتل عمد دو نفر با نظر هیئت های بررسی متعدد تأیید و حتی رأی صادره در دیوان عالی کشور هم مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت حکم دو مرتبه قصاص نفس برای قاتل در نظر گرفته شد.
وی اظهار کرد: اولیاء دم هر دو مقتول به هیج عنوان به جزء قصاص درخواست دیگری نداشند، با این وجود با بهره مندی از ظرفیت کمیته های مصلحین و معتذرین، تلاش های دو نفر از شعبه های 151 و 111 حوزه قضایی بهار، امام جمعه و امام جماعت مسجد امام و تعدادی دیگر از معتمدین، خانواده یکی از مقتولین از اجرای حکم قصاص گذشت.
دادستان بهار با بیان اینکه اولیاء دم یکی دیگر از مقتولین به هیچ عنوان راضی به بخشش مقتول نبود و اصرار بر قصاص داشت، افزود: بنابراین قرار بر آن بود تا حکم قصاص، اواخر هفته گذشته اجرایی شود و حتی مقدمات هم فراهم شد، اما در لحظات آخر خانواده مقتول دوم نیز به نظر به حرمت محرم از خون فرزندشان با قید شرط گذشتند.
فرجی تصریح کرد: بدین تریب خوشبختانه با توجه به گذشت اولیاء دم هر دو مقتول، حکم قصاص اجرا نمی شود، البته بخش مرتبط با جنبه عمومی جرم مطابق با قانون باید اجرا شود.
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان