آخرین اخبار

27. مرداد 1400 - 15:13   |   کد مطلب: 40136
مدیر اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان از توزیع رایگان هفت هزار ماسک بین هیئت های مذهبی خبر داد و گفت: نماز ظهر عاشورا در سال جاری به دلیل محدودیت های کرونایی نه به صورت تجمعی، بلکه به شکل مجزا در مساجد متعدد و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی اقامه می شود.

«حجت الاسلام ناصر حسنی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با بیان اینکه قبل از فرا رسیدن ماه محرم همایشی بین مسئولان هیئت های عزاداری در تویسرکان برگزار شد، گفت: در آن همایش که کارشناسان مرکز بهداشت نیز حضور داشتند به متولیان و بانیان برگزار کننده مجالس عزاداری سیدالشهداء گفته شد تا رعایت شیوه نامه های بهداشتی را در اولویت خود قرار دهند.

* توزیع رایگان 7 هزار ماسک بین هیئت های عزادار حسینی

وی از بازدید های میدانی و حضوری از هیئت های متعدد شهری و روستایی توسط اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در این بازدیدها مجدد عزاداران سالار شهیدان تشویق و ترغیب به رعایت شیوه نامه های بهداشتی شدند.

 مدیر اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان با اشاره به کمک خیرین برای تهیه ماسک مورد نیاز هیئت های مذهبی، اعلام کرد: تا امروز روز تاسوعا، هفت هزار ماسک توسط همین خیران تهیه و بین هیئت های عزاداری سطح شهرستان توزیع شده است.

*نماز ظهر عاشورا در مساجد تویسرکان اقامه می شود

حجت الاسلام حسنی همچنین به اقامه نماز ظهر عاشورا به عنوان یکی از شعائر این روز اشاره کرد و افزود: نماز ظهر عاشورا در سال جاری به دلیل شرایط خاص و محدودیت های کرونایی نه به صورت تجمعی، بلکه به شکل مجزا در مساجد متعدد و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی اقامه می شود.

*نقش پول حرام در شهادت امام حسین(ع)

وی در ادامه از حضور طلاب و مبلغین در سطح شهر و روستا برای بیان و تبیین واقعه عظیم عاشورا بین اقشار مختلف مردم خبر داد و تصریح کرد: مهم آن است که بدانیم چرا در آن دوران با نوه رسول خدا(ص) آن گونه وقیحانه برخورد کردند و آن گونه خاندان عصمت و طهارت را به شهادت رساندند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان عنوان کرد: یکی از ویژگی های قاتلان سیدالشهداء(ع) طبق فرمایش خود آن حضرت که در مقاتل نیز آمده، آن است که ایشان در روز واقعه به سپاه مخالف فرمودند؛ هدیه ها و پول هایی که از یکدیگر گرفتید حرام بوده و به تبع آن شکم هایتان از حرام پر شده بود.

حجت الاسلام حسنی تأکید کرد: بنابراین از آثار سوءیی که لقمه حرام در زندگی می گذارد نباید غافل شویم چرا که سبب می شود سخنان حق را نشنویم و باید دانست که هر هدیه و پولی را دریافت نکنیم تا خدایی ناکرده ما را در برابر اسلام و مسلمین قرار ندهد.

انتهای پیام/ز

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان