آخرین اخبار

25. آبان 1400 - 17:06   |   کد مطلب: 40252
معاون دادستان همدان گفت: تهیه بانک اطلاعاتی جامعی از تصاویر و نقشه های هوایی برای جلوگیری و برخورد با متخلفان تغییر کاربری اراضی کشاورزی یک ضرورت است.

به گزارش رودآور؛ ظهر امروز «سیدهادی مصطفوی» در کارگروه عکس هوایی همدان، گفت: قرار است جلساتی بین این کارگروه با شورای حفظ حقوق بیت المال به صورت ماهانه برگزار شود و پرونده های قضایی که برای تسریع در رسیدگی به آن، نیازمند تصاویر هوایی در حوزه هایی همچون تغییرکاربری اراضی و ساخت و سازهای غیرمجاز است، در آنجا بررسی شود.

وی اظهار کرد: این مهم از آنجا که اطلاعات دقیقتر و جامعتری در اختیار قضات قرار می دهد هم در اتقان آراء دادگاه ها اثر مثبت دارد و هم زمینه ساز تسریع در رسیدگی به پرونده ها می شود.

معاون دادستان همدان با اشاره تغییر کاربری های زمین های زراعی و کشاورزی در سال های اخیر، افزود: تصمیم بر آن است تا جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، شهرداری و دستگاه هایی که متولی تعیین کاربری اراضی هستند، نقشه های هوایی مربوطه را تهیه و همراه با پیشنهادات خود به دبیرخانه این کارگروه ارسال کنند.

مصطفوی تصریح کرد: بی تردید تصاویر هوایی برای اجرای هدفمند و صحیح سند آمایش سرزمین در  سال های آتی با هدف حفظ اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربریها و ساخت و سازهای غیرمجاز نیاز است.

وی عنوان کرد: بنابراین ضروری است تا شهرداری و نهادهای متولی به ویژه از سوی استانداری پیگیری های لازم برای تأمین اعتبارات به منظور تهیه تجهیزات را داشته باشند.

معاون دادستان همدان ادامه داد: انتظار داریم لااقل تا پایان سال جاری نقشه های هوایی مربوط به مناطق حساس همدان از جمله دره مرادبیگ، عباس آباد و گنجنامه از سوی دستگاه های ذی صلاح تهیه شود.

مصطفوی افزود: بی شک تهیه نقشه ها و تصاویر هوایی هم به دستگاه قضایی برای رسیدگی بهتر و مطلوبتر به پرونده های مربوط به تخلفات تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی کمک می کند و هم سبب تشکیل بانک اطلاعاتی مناسبی در این حوزه می شود.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان