آخرین اخبار

12. دى 1400 - 5:36   |   کد مطلب: 40326
شهید سلیمانی اسطوره ای برای نائب قهرمان کیک بوکسینگ جهان؛
چشمان مهربان یک ژنرال/تمایز قهرمانی سردار سلیمانی، در سختی های بسیاری بود که به جان خرید
شهید سلیمانی؛ اسطوره نائب قهرمان کیک بوکسینگ جهان است که همه جذب شجاعت و شهامتش شده اند و آنچه قهرمانی سردار را متمایز کرده در تحمل سختی بسیاری است که برای نجات ملت به جان خرید، او می گوید برق چشمان مهربان حاج قاسم هنوز می درخشد، نبضش می زند، قلبش بیشتر.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ هستند زنان و مردانی در ایران اسلامی که بر سکوهای قهرمانی آسیایی و جهانی برای ملت، افتخار آفرین بوده اند.قهرمانانی که با بالارفتن پرچم مقدس کشورمان مزین به نام الله و در تلفیق با قرائت سرود زیبای جمهوری اسلامی ایران، سبب ساز غرور ملی در وجود تک تک ما می شوند.

اما در این میان، هم اینان، الگوی قهرمانی خود را قهرمان دیگری می دانند، قهرمان آنان در دفاع از آب و خاک و عرصه وطن پرستی جلوه گری می کند.
*شهید سلیمانی اسطوره ای برای نائب قهرمان کیک بوکسینگ جهان
در آستانه سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی بر آن شدیم تا با یکی از بانوان محجبه ملی پوش و رزمی کار قهرمان آسیا و نائب قهرمان جهان به گفت و گو بنشینیم.
نامش «سمیه قمری» است؛ نائب قهرمان کیک بوکسینگ جهان است. زمانی که حرف از حاج قاسم به میان می آید، خود را قطره ای در برابر دریا می داند، آنجا که با اشک های فروریخته بر گونه هایش، شهید سلیمانی را اسطوره زندگی اش می خواند.
*همه جذب شجاعت و شهامت سردار دل ها شده اند
ملی پوش کشورمان می گوید: قهرمان واقعی، شهید سلیمانی است؛ شجاعت، شهامت و نترس بودن سردار مرا مجذوب خود کرده در عین حالی که دلی مهربان و قلبی رئوف و بخشنده داشت.
قمری از اینکه چنین قهرمانانی در دوران زندگیشان برای مردم آنچنان که باید شناخته شده نیستند و کسی هم آنان را به مردم نمی شناساند تأسف می خورد. معتقد است حاج قاسم پس از نائل شدن به  درجه رفیع شهادت بیشتر شناخته شد و مردم تازه متوجه شدند چه گوهر نایابی را از دست داده اند و در فراق این انسان وارسته با افسوس فراوان خونه گریه کردند و هنوز هم چشمانشان اشک آلود است.
*چشمان مهربان یک ژنرال
نائب قهرمان کیک بوکسینگ جهان ادامه می دهد: مهربانی حاج قاسم را باید از مردم سیل زده و زلزله زده بپرسیم، شاید من کمتر این مهربانی را درک کنم، اما آنان خوب می دانند که حاج قاسم چه غمی از دلشان برداشته و چه متوازعانه با آنان، بحران های سیل و زلزله را از سر گذرانده اند.
قمری تصریح کرد: دلت که مهربان باشد، در قلب ها نفوذی می کنی، حتی اگر یک نظامی باشی و حاج قاسم این گونه بود و چشمانش، چشمان سردار را می گویم، برق مهربانی در آن چشم ها می درخشید، پر نور و رخشنده و او این گونه راه و رسم محبت کردن به هم نوع را برایمان بازگو می کرد، چشمان این ژنرال پر از حرف های دلدادگی به مکتب حسینی، سیره فاطمی و علوی بود.
*نبض حاج قاسم می زند، قلبش بیشتر
 وی می گوید: بنا دارم تا در مسابقات به ویژه در مسابقات جهانی به عنوان یک بانوی ایرانی هر گاه بر روی سکو بروم، تصویری از شهید سلیمانی بر روی لباس ورزشی ام هک شده باشد، تا دنیا بداند که حاج قاسم زنده است و نبضش می زند و قلبش در قلب ما در تپش است.
این رزمی کار ملی پوش کشورمان می افزاید: هر کسی بخواهد قهرمان شود، تلاش می کند، قهرمان شدن هم درجات بسیار دارد، اگر می بینیم که حاج قاسم نه تنها قهرمان ایرانیان، بلکه قهرمان ملت های آزادی خواه جهان است و آن گونه مردم در تشییعش سنگ تمام گذاشتند و از درد فراقش گریستند، به دلیل آن همه سختی بود که شهید سلیمانی بر جان خرید.
*تمایز قهرمانی سردار سلیمانی، در سختی های بسیاری بود که به جان خرید
قمری می افزاید: سردار برای رفاه و آسایش ما با اخلاص وجودی خود، سختی های بسیار متحمل شد، شب و روزش را با آن همه مشقت گذراند و با تحمل آن دشواری های بسیار متمایز شد و در نهایت نامش را به عنوان قهرمان در دل جهانیان ثبت کرد و این گونه نامش ماندگار و ابدی شد.
وی ادامه داد: بی تردید ما هنوز در شناخت سردار دل هایمان آنچنان که باید پیش نرفته ایم و زمان بسیار می خواهد تا آن شهید قهرمان و پهلوان را بشناسیم.
انتهای پیام/ز

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان