آخرین اخبار

28. دى 1400 - 23:05   |   کد مطلب: 40348
به دنبال درخواست های مردمی، با پیگیری های ویژه فرماندار جدید و تلاش دادستان ونیروی انتظامی؛ در کمتر از 20 روز، 57 معتاد متجاهر در این شهر جمع آوری و ساماندهی شدند.

«حسین افشاری» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با اشاره به مطالب مردمی درخصوص سرپناه دادن به کارتن خواب ها در تویسرکان، گفت: علاوه بر مطالبات همشهریان عزیز برای پیگیری پروژه های عمرانی که از اولویت های ما نیز هست، از همان روزهای نخست یکی از دغدغه های مردم درخواست جمع آوری کارتن خواب ها و معتادین متجاهر در سطح شهرستان بود که در رسانه ها نیز به آن پرداخته شد.

وی با بیان اینکه وجود معتادین متجاهر در سطح شهر زیبنده تویسرکان با آن سابقه فرهنگی و مذهبی نیست، اظهار کرد: بنابراین با برگزاری جلسات متعدد و با همکاری شورای مبارزه با مواد مخدر و بیشتر دادستانی و نیروی انتظامی با وجود آن که کاری زمانبر است، اما با هماهنگی های شبانه روزی در کمتر از 20 روز، 57 معتاد متجاهر از سطح شهر جمع آوری و به آنان پس از تأمین خوراک، لباس و پتو سرپناهی داده شد.

فرماندار تویسرکان تصریح کرد: از این تعداد 30 نفر به کمپ ماده ۲۵ و ۲۷ نفر کمپ ماده ۱۶ راهی شدند و تلاش بر ترک اعتیاد آنان برای بازگشت به زندگی است.

*برای تمام کارتن خواب ها نمی توان نسخه ای یکسان پیچید

افشاری به موضوع مطالبه دیگر مردم درباره ایجاد گرمخانه هم اشاره کرد و افزود: ایجاد گرمخانه هم محاسنی دارد و هم معایبی، هرچند که در مجموع باید گرمخانه در شهرستان ساخته شود، اما باید تمام جوانب کار را هم سنجید و با برنامه پیش رفت.

وی گفت:  گرمخانه برای افرادی است که در راه و یا بیرون از خانه مانده اند و شبی در سرما نیاز به سرپناه دارند تا آسیبی به آنان وارد نشود و نمی توان بدون برنامه ریزی و سرسری چنین مکانی را ایجاد کرد.

*اجازه نمی دهیم بانویی در شهر مذهبی تویسرکان بی سرپناه باشد

این مقام مسئول با بیان اینکه نمی توان برای تمام کارتن خواب ها یک نسخه پیچید، عنوان کرد: نمی شود فرد سالمی را در کنار یک معتاد با بیماری واگیردار یا بیماری همچون هپاتیت گذاشت، معتاد مبتلا به هپاتیت باید به بیمارستان برود و معتادی که بیماری واگیر ندارد به کمپ ترک اعتیاد روانه شود و فرد سالم هم در گرمخانه، از سویی دیگر هم باید برای سرپناه دادن به بانوان کارتن خواب چاره ای مناسب اندیشید.

افشاری عنوان کرد: بنابراین برای رفع مشکل فعلی به نیروی انتظامی و دستگاه های مرتبط اعلام کردیم اگر مشاهده کردند بانویی سرپناهی ندارد فوری مسئله را اطلاع بدهند تا چاره ای برایش اندیشیده شود، چرا که ما هرگز اجازه نمی دهیم بانویی در شهری مذهبی شبی بدون سرپناه باشد.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان