آخرین اخبار

1. فروردين 1400 - 0:48   |   کد مطلب: 40425
عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: آنچه که فضای اقتصادی کشور با توجه به میزان بالای بیکاری جوانان به آن نیاز دارد؛ تولید به روش تکنولوژی های کاربر و نه سرمایه بر، آن هم مبتنی بر علم روز است، تا جوانان بیشتری مشغول به کار شوند و این مهم مورد تأکید رهبر انقلاب قرار دارد.

«محمدمهدی مفتح» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با تبریک سال نو، این عید امید، گفت: رهبر معظم انقلاب عنوان سال جاری را با توجه به تولید بر مبنای دانش بنیان و مبتکی بر ایجاد اشتغال نام گذاشتند، تا بدین ترتیب در امتداد سال های اخیر حرکت ها و طرح های ارائه شده همه دستگاه ها با این عنوان هدف گذاری شود.

وی اظهار کرد: از این رو ضروری است تا برنامه ریز های سال جاری معطوف به تحقق این اهداف شود تا با یک هم راستایی در اقدامات مختلف در سطح کشور و در مجموع با وحدت و یک دلی بتوانیم بازدهی بیشتری برای تولید داشته باشیم.

* ضرورت رقم خوردن قانونگذاری ها و ریل گذاری های اقتصادی مجلس برای رفع بیکاری

عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه در حال حاضر معضل بیکاری یکی از مشکلات مهم کشور است، افزود: تعداد قابل توجهی از جوانان ما جویای کار هستند و کار مناسب برایشان وجود ندارد، به همین علت است که در زمان برگزاری آزمون های استخدامی چندین برابر نیاز اعلامی ثبت نام می کنند.

مفتح تصریح کرد: پس باید قواعد، قانونگذاری ها و ریل گذاری های اقتصادی سه قوه از جمله مجلس برای رفع مشکل بیکاری رقم بخورد.

*رفتن به سمت تکنولوژی و تولید کاربر؛ اشتغال آفرین است

وی عنوان کرد: در نامگذاری سال 1401 نیز رهبر انقلاب تأکید دارند که تولیدی که بر آن تکیه می شود، باید رونق بخش و اشتغال آفرین باشد، بدان معنا که تکنولوژی تولید به نحوی روی دهد که شغل ایجاد کند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس با اشاره به اینکه کالایی که تولید می شود یا با روش سرمایه بر است یا با روش کاربر، گفت: در روش "سرمایه بر" تولید انجام می شود اما ماشینی و کمتر نیروی انسانی در آن دخیل است ولی در "تولید کاربر" همان تولید با نیروی انسانی بیشتری محقق می شود.

مفتح تأکید کرد: آنچه که فضای اقتصادی و تولید کشور با توجه به میزان بالای بیکاری جوانان به آن نیاز دارد؛ تولید به روش تکنولوژی های کاربر است، تا جوانان بیشتری مشغول به کار شوند و این مهم مورد تأکید رهبر انقلاب قرار دارد.

* نگاه رهبر انقلاب به تولید اشتغال آفرین مبتنی بر دانش روز، هوشمندانه است

وی ادامه داد: از سویی دیگر مسئله تولید متکی بر دانش بنیان بودن، موضوعی است که از نگاه ریزبینانه و هوشمندانه رهبر انقلاب پنهان نمانده، آن هم استفاده از علم روز  در مسیر تولید و نباید از نظر علمی در این حوزه عقب بمانیم تا بتوانیم تولید را با پیشرفت ها و دانش های جدید به نفع مردم به خدمت بگیریم.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد: بنابراین باید تولید در کشور دانش بنیان و مبتنی بر علم روز باشد و در این مسیر نباید از قافله دانش عقب بیافتیم، همان تولید کاربری که به ایجاد اشتغال توجه ویژه دارد و مبتنی بر علم روز باشد.

مفتح اظهار کرد: با این روش و نگرش و محور قرار دادن منویات مقام معظم رهبری، امیدواریم به یاری خدا در سال 1401 حرکت قابل توجهی برای ایجاد فرصت های شغلی در واحدهای صنعتی و تولیدی داشته باشیم و با تولید کاربر با نگاه دانش بنیان مشکل بیکاری ما تا حد قابل توجه حل و فرصت های شغلی بیشتری برای جوان ایجاد شود.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان