آخرین اخبار

25. فروردين 1401 - 16:19   |   کد مطلب: 40448
دادستان همدان گفت: جامعه امروز ما بیش از هر زمان دیگر، به فراگیری فرهنگ درست استفاده کردن از فضای مجازی، سواد رسانه و نهضت سواد آموزی برای در امان ماندن از کلاهبرداران رایانه ای در هر مسئله ای نیاز دارد، اما متأسفانه از سوی آنانی که باید این مهم با جدیت دنبال نمی شود.

به گزارش رودآور؛ «حسن خانجانی موقر» ظهر امروز در جمع نمازگزاران روزه دار مسجد مهدیه همدان، گفت: مساجد این روزها، آن گونه که باید و شاید نقش تربیتی و مذهبی پررنگ خود را به مانند گذشته ندارد.
وی اظهار کرد: این در حالی است که مساجد به عنوان خانه امن الهی در صدر اسلام و در روزهای دفاع مقدس به عنوان سنگری محکم در تمامی ابعاد زندگی نقش بسزایی داشتند و حتی کمک های مردمی بسیاری از این مساجد راهی جبهه های حق علیه باطل می شد.
دادستان همدان با بیان اینکه باید از حضور کودکان، نوجوانان و جوانان به شیوه های مختلف در مساجد استقبال کرد، افزود: می توان با بهره مندی از ظرفیت تربیتی این مکان مقدس، اخلاق مداری در خانواده ها را اشاعه داد تا اخلاقی های ناپسندی به مانند لج بازی ها، حسادت ها و چشم و هم چشم ها در بین خانواده ها کمرنگ شود.
خانجانی موقر در ادامه به مسئله فضای مجازی به عنوان یک فرصت بسیار مناسب ایجاد شده در دنیای امروز پرداخت و تصریح کرد: با وجود مزایای خوب این فضا، متأسفانه از آنجا که خانواده ها آموزش های لازم برای بهره مندی صحیح از آن را نیاموخته اند به جای استفاده از صحیح از آن، دچار آسیب ها و تهدیدهایش می شوند.
وی تأکید اکرد: امروز بیش از هر زمان دیگری جامعه ما به فراگیری فرهنگ درست استفاده کردن از فضای مجازی، سواد رسانه و نهضت سواد آموزی در این فضا نیاز دارد، اما متأسفانه از سوی آنانی که باید این مهم با جدیت دنبال نمی شود.
دادستان همدان، کلاهبرداری رایانه ای را یکی از آسیب ها و تهدیدهای جدی فضای مجازی عنوان کرد که حتی افرادی با تحصیلات عالیه دانشگاهی و جایگاه های شغلی مختلف گرفتار این دست کلاهبرداران می شوند.
خانجانی موقر تصریح کرد: برخی از پرونده های قضایی مربوط به کلاهبرداری رایانه ای است که به دلیل عدم شناخت افراد با تحصیلات و جایگاه های شغلی متعدد در گرداب ترفندها و حیله های کلاهبرداران گرفتار می شوند، در حالی که اگر سواد استفاده از فضای مجازی را از پیش آموخته بودند به طور مثال هرگز فریب یک تماس اینترنتی برای دریافت جایزه های دروغین را نمی خورند!
وی افزود: کلاهبرداران در این فضا از ترفندهای مختلف به دلیل نقص و ضعف سواد رسانه مخاطبین خود، آنان را دچار وسوسه و وعده های جذاب می  کنند و با شگردهایشان اموال و دارایی های فریب خوردگان را تصاحب می کنند.
دادستان همدان ادامه داد: همچنین ضروری است تا کودکان و نوجوانان از سوی والدینشان برای استفاده از فضای مجازی کنترل شوند، اما نه کنترلی که شکاف و اختلاف ایجاد کند، بلکه والدین با بهره مندی از سواد رسانه ای نحوه استفاده صحیح از این فضا را به فرزندان خود بیاموزند تا از کشیده شدن آنان به راه های مختلف فساد جلوگیری کنند.
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان