آخرین اخبار

23. مرداد 1401 - 6:40   |   کد مطلب: 40494
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تویسرکان با اعلام اینکه خانه استاد منبت تویسرکان دارای ارزش تاریخی است و ثبت ملی شده، گفت: با توجه به سفر اخیر ریاست جمهوری به استان همدان، قول صد در صدی برای تأمین هزینه تملک این خانه برای میراث داده شده است.

«اسحاق ترکاشوند» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: شهرستان تویسرکان با قدمتی دیرینه در همه زمینه ها به ویژه در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی از اماکن تاریخی بسیاری برخوردار است که تعدادی از آن ها پیش از این ثبت ملی نشده بود.

وی با اشاره به اینکه در ماه های اخیر خانه مرحوم رحمت الله بیات استاد منبت تویسرکان ثبت ملی شده، اظهار کرد: در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان همدان قول مساعد برای تأمین صد در صدی اعتبار خرید خانه از ورثه آن مرحوم داده شده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تویسرکان افزود: بنابراین انتظار می رود با جذب این اعتبار حداکثر تا پایان سال جاری، ملک مربوطه که دارای ارزش تاریخی است خریداری شود.

ترکاشوند در ادامه به شخصیت و چهره ماندگار مرحوم استاد رحمت‌الله بیات تویسرکانی به عنوان یکی از اساتید این حوزه پرداخت و تصریح کرد: آثار چوبی بی نظیری به دستان این استادکار منبت ایران زمین  خلق و ماندگار شده، چنانچه فعالان این عرصه آن مرحوم را نخبه منحصر به فرد در هنر چوب و منبت کاری می شناسند.

وی عنوان کرد: منبت یکی از درب‌های حرم امام رضا(ع) در اوایل دهه 60 و صندوق استر و مردخای حدود سال 50 به دست استاد بیات ساخته شد.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان