آخرین اخبار

6. آذر 1401 - 17:09   |   کد مطلب: 40562
دادستان همدان با گلایه مندی از عملکرد ضعیف و منفعل متولیان فرهنگی در عرصه های مختلف گفت: از برنامه ها و نگاه های مثبت، دغدغه مند و جسورانه بانوان برای اشاعه هرچه بیشتر فرهنگ حجاب و عفاف حمایت می کنیم.

به گزارش رودآور؛ «حسن خانجانی موقر» عصر امروز در اجتماع بزرگ دختران و بانوان همدانی در آستان مقدس شاهزاده حسین(ع)، گفت: در آیات نوربخش کلام الله مجید، آمده که خداوند متعال به انسان کرامت ویژه ای بخشیده چنانچه از روح خود در جسم آدمی دمیده است.
وی اظهار کرد: این کرامت، یک کرامت ذاتی است و اما انسان نیز می تواند به دنبال عزت و شأنیت خود برود و آن را بالا ببرد.
دادستان همدان تصریح کرد: خداوند متعال برای حفظ این کرامتی که خود به آدم عطا کرده به ویژه برای بانوان، تکالیفی در دین مبین اسلام قرار داده تا جایی که حیا، عفت و پاکدامنی را لازمه یک بانوی مسلمان مطرح کرده است.
خانجانی موقر افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در قانون اساسی برای حفظ جایگاه کرامت زن و مرد با توجه به تفاوت های ذاتی و مقتضیات روحی آنان، قوانینی متناسب وضع شده است.
وی عنوان کرد: این قوانین که منطبق با اسلام است برای حمایت از حضور بانوان در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی بنا شده و امروز شاهد پیشرفت و رشد و تعالی بانوان در عرصه های مختلف علمی، اجتماعی و فرهنگی در کشور هستیم.
دادستان همدان همچنین به مسائل رخ داده در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: متأسفانه نهادها و متولیان فرهنگی در حوزه فرهنگی ضعیف و منفعل عمل کرده و می کنند و نتیجه آن ضعف ها را در کف خیابان می بینیم.
خانجانی موقر در ادامه با تقدیر از بانوان زینبی در همدان برای دغدغه مندی آنان در حوزه حجاب و عفاف، تصریح کرد: دستگاه قضایی از این گونه نگاه های مثبت، دغدغه مند و جسورانه بانوان برای اشاعه هرچه بیشتر فرهنگ حجاب و عفاف حمایت می کند.
وی افزود: شما بانوان می توانید با جهاد تبیین که از تأکیدات مقام معظم رهبری نیز است، در راستای شفاف سازی در جامعه حرکت های مؤثری داشته باشید.
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان