آخرین اخبار

8. آذر 1401 - 8:39   |   کد مطلب: 40565
دادستان همدان با بیان اینکه قوانین تشریفاتی سبب اطاله دادرسی در پرونده متهمان حوادث اخیر شده، گفت: متأسفانه قانون آیین دادرسی افتراقی در حوزه جرایم امنیتی نداریم، برخی قوانین به نظر از سوی قانون گذار عجولانه وضع شده و برای برخی رخدادها هم جرم انگاری نشده است.

به گزارش رودآور، «حسن خانجانی موقر» در نشست پرسش و پاسخ با طلاب همدان در حوزه علمیه آخوند، با ابراز تأسف از وضع برخی قوانین از سوی مجلس که حتی گاهی عجولانه و بدون مشورت انجام می شود، گفت: قانونگذار تشریفات پیچیده ای برای ما ایجاد کرده که زمان رسیدگی به پرونده ها را طولانی می کند، هرچند که مجلس می توانست در همین یکی دو ماه اخیر برخی از موارد دست و پاگیر این قوانین را حذف کند.
* قانون آیین دادرسی افتراقی در حوزه جرایم امنیتی نداریم
وی با اشاره به اینکه در ایران قانون آیین دادرسی افتراقی در حوزه جرایم امنیتی نداریم، اظهار کرد: با این وجود تاکنون هیچ گونه مسامحه ای با متهمان حوادث اخیر نداشته و نخواهیم داشت، مشکل اصلی همان نقص در قوانین و یا گاهی عدم جرم انگاری در برخی موارد از سوی قانونگذار است.
* در پرونده شهید نظری، قتل عمد رخ داده نه محاربه
دادستان همدان افزود: ناگفته نماند که درباره ماجرای به شهادت رسیدن شهید نظری در ملایر، مطابق با مستندات و مدارک پرونده، محاربه نیست و قتل عمد محسوب می شود که پرونده آن هم در دست رسیدگی است.
* عدم تعیین تکلیف طرح جامع شهر همدان مانعی بر سر اجرای طرح نهضت ملی مسکن
خانجانی موقر درباره چرایی عدم اجرای طرح نهضت ملی مسکن هم عنوان کرد: در پیشنهاد مطرح شده از سوی متولیان امر، زمین معرفی شده به دلیل داشتن معارض جدی از جریان خارج شد، از طرفی در ابتدا باید طرح جامع شهر همدان تعیین تکلیف شود تا بر اساس آن زمین های مورد نیاز نهضت ملی مسکن تعریف و تامین شود.
* مقصر اصلی در بحران آب همدان کوتاهی مدیران است
وی در ادامه به برخی علل به وجود آمدن بحران آب همدان هم پرداخت و گفت: از ابتدای سال 1400 دستگاه قضایی همدان با توجه به شواهد موجود برای جلوگیری از بحران آب پا به پای مدیران وقت و فعلی شرکت آب منطقه ای و آبفا حرکت کرده و حتی در بازدیدهای انجام شده، اعلام کردیم؛ اگر موانع حقوقی وجود دارد بگویند تا رفع شود.
این مقام مسئول قضایی با بیان اینکه مقصر اصلی در بحران آب همدان کوتاهی برخی مدیران است، افزود: پرونده ای برای ترک فعل و کوتاهی برخی مدیران مرتبط تشکیل شده و به طور قطع با مقصران این بحران برخورد خواهد شد.
*  نقص در قوانین مالیاتی از موانع موجود بر سر راه تولید
خانجانی موقر در ادامه یکی از بزرگترین موانع تولید و چالش های پیش روی تولیدکنندگان که سبب ساز تعطیل یا نیمه تعطیل شدن شرکت های آنان می شود را قوانین وضع شده از سوی قانون گذار در حوزه هایی همچون امور مالیاتی کشور عنوان کرد.
وی گفت: پرداخت مالیات باید انجام شود، اما متأسفانه به دلیل نقص در قوانین شاهد تعطیل شدن تعدادی از کارخانه ها هستیم، با این وجود پیگیر شدیم تا با رفع مشکل مالیاتی و موضوع تأمین اجتماعی، یکی از واحدهای تولیدی همدان به فعالیت خود ادامه دهد.
* متولیان فرهنگی فضای افسار گسیخته مجازی را رها کرده اند
دادستان همدان به فضای مجازی رها شده هم اشاره کرد و افزود: در این حوزه مشکل ما با نهادهای فرهنگی است که شورای عالی فضای مجازی یکی از این نهادهاست که باید برای ساماندهی فضای مجازی پای کار بیایند، اما تاکنون آن اراده ای که باید از آنان ندیده ایم.
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان