آخرین اخبار

12. دى 1401 - 19:47   |   کد مطلب: 40616
فرماندار تویسرکان با بیان اینکه همه آزادی خواهان جهان، حاج قاسم را از خود می دانند، گفت: روح و جان شهید سلیمانی با سیره حسینی در آمیخته بود، او خود را ذوب شده در ولایت می دانست و ولی فقیه تنها معیار و محک این انقلابی نمونه بود.

«حسین افشاری» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به تعبیر مقام معظم رهبری از برجستگان مکتب امام خیمنی(ره) بود.

*حاج قاسم جزء ستون های اصلی جبهه مقاومت

وی با بیان اینکه همه حاج قاسم را جزء ستون های اصلی جبهه مقاومت در شرق آسیا می شناسند، اظهار کرد: از این رو این شهید وارسته با قیام خود، ندای مظلومیت خواهی انسان ها با هر قومیت، دین و مذهبی را علیه نظام سلطه لبیک می گفت و همراه با سایر رزمندگان جبهه مقاومت بی هیچ چشم داشتی شبانه روز از جان و مال و هستی خود گذشت تا بتواند از بی پناهان مردم آسیا و شمال آفریقا دفاع کند.

*شهید سلیمانی به دست شقی ترین فرد جنایتکار جهان به شهادت رسید

فرماندار تویسرکان با اشاره به اینکه سرسلسله جبهه استکبار و کفر در منقطه به سرکردگی رژیم جعلی اسرائیل با پشتوانه امریکا است، افزود: این شیطان منطقه و جهان، شهید سلیمانی را بزرگ ترین مانع بر سر راه جنایت های خود می دانست، از این رو شاهد هستیم که حاج قاسم قهرمان ملت ما به دستور مستقیم شقی ترین فرد در جهان یعنی ترامپ رییس جمهور امریکا به شهادت رسید.

افشاری در ادامه به بیان اینکه شخصیت رفتاری و کردار و منش سردار دل ها تحت تعالی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و امامین انقلاب رشد یافته بود، تصریح کرد: او یک انقلابی به تمام معنا بود و کاری با این گروه و آن جناح سیاسی نداشت.

*ولایت؛ تنها معیار و محک سردار بود

وی تأکید کرد: تنها محک و معیار سردار، جایگاه ولی فقیه در جامعه بود، چه زمانی که امام راحل(ره) رهبری این انقلاب را بر عهده داشتند و چه بعد از رحلت ایشان، امام خامنه ای عزیز(مدظله العالی)، بنابراین ملاک حرکت و زندگی حاج قاسم شخصیت امامین انقلاب بود که در پیام رهبر انقلاب به مناسبت شهادت این سردار سرافراز اسلام همان گونه که گفته شده نیز آمده.

*همه آزادی خواهان جهان، حاج قاسم را از خود می دانند

فرماندار تویسرکان در پاسخ به این سؤال که چرا مردم ایران و غرب آسیا به ویژه آسیای جنوب شرقی و شمال آفریقا به این اندازه نسبت به سردار مقاومت عشق می ورزند، گفت: خصایل انسانی و خلق نیکو و به ویژه خلوص سردار از ویژگی های بارز او بود تا جایی که همه از سنی و شیعه گرفته تا کرد، ترک، بلوچ و حتی از فرقه هایی به مانند بایزیدی ها حاج قاسم را از خودشان می دانستند.

افشاری تصریح کرد: به عبارتی شخصیت انسانی سردار، بسیار برجسته و پررنگ بود و خداوند متعال نیز مزد مجاهدت های حاج قاسم را با شهادت به او عطاء کرد.

وی عنوان کرد: در احوالات حضرت سیدالشهداء(ع) هم داریم که برخی بودایی ها نسبت به آن حضرت چنان عشق می ورزند مثال زدنی، با وجود آن که بودایی ها پیرو مکتب اسلام هم نیستند اما خصایل آزادی خواهی امام حسین(ع)، هندو، بودایی، مسلمان و مسیحی و همه را تحت تأثیر خود قرار داده است.

*روح و جان شهید سلیمانی با سیره حسینی در آمیخته بود

فرماندار تویسرکان تصریح کرد: شهید سلیمانی نیز از آن جهت که پرورش یافته مکتب حسینی بود، در مسیر شهدای کربلا حرکت می کرد و در هم آمیخته شدن روح و جانش با سیره حسینی سبب بروز و ظهور چنین ویژگی های رفتاری والایی در او شد.

*برگزاری بیش از 145 برنامه متنوع همزمان با سومین سالروز شهادت حاج قاسم در تویسرکان

افشاری در ادامه به اشاره به اینکه در شهرستان تویسرکان بیش از 145 برنامه متنوع در سطح سه شهر و روستاها به مناسبت دهه مقاومت در حال برگزاری است، گفت: از برنامه های شاخص این دهه می توان به برگزاری مراسم گرامیداشت سومین سالروز شهادت شهید سلیمانی و شهدای مقاومت با سخنرانی حجت الاسلام کرمی از سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان اشاره کرد که ساعت 15 روز 13 دی ماه در سالن فردوسی برگزار می شود.

وی افزود: در اواخر هفته نیز برنامه ای مشترک به منظور گرامیداشت سومین سالگرد و شهدای جبهه مقاومت و هم تجلیل از شخصیت فرهیخته عالم بصیر آیت الله مصباح یزدی با سخنرانی آیت الله محمدی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری است برگزار می شود.

فرماندار تویسرکان با بیان اینکه سخنرانی قبل از خطبه های 16 دی ماه نیز سردار بهائیان جانشین سپاه انصارالحسین استان همدان است، اعلام کرد: پنجشنبه 15 دی ساعت 14 و 30 دقیقه نیز مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید سلیمانی با سخنرانی سردار بادفر معاون بسیج و نماینده ویژه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در لامیان بزرگترین روستای تویسرکان برگزار می شود.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان