آخرین اخبار

3. فروردين 1393 - 22:04   |   کد مطلب: 12365
کارشناس فوریت های پزشکی استان همدان گفت:مسافران نوروزی به منظور جلوگیری از بیماری های گوارشی در مصرف غذاهای آماده و بین راهی محتاط باشند.

به گزارش رودآور و به نقل از ایرنا؛ عباس اولیا سمیع افزود:مسافران باید از مصرف غذاهای بین راهی پرهیز کرده و سعی کنند غذاها را در منزل تهیه و در ظرف های مناسب و خنک در کوتاه مدت نگهداری و در بین راه مصرف کنند.

وی اظهار داشت:افراد از مصرف غذاهای بین راهی به خصوص در رستوران هایی که فاقد پروانه بهداشتی، کارت بهداشتی و تاییدیه وزارت بهداشت ندارند ،خودداری کنند.

وی در خصوص مصرف سالاد و سبزیجات در رستوران ها و مراکز بین راهی عنوان کرد: بیشتر سبزیجات دارای آلودگی های میکروبی اشریشیاکلی هستند بنابراین دراثر شست و شوی نادرست و عدم ضدعفونی، این میکروب به انسان منتقل شده و باعث ایجاد اسهال می شود.

وی اضافه کرد:مسافران بهتر است در طول سفر از مصرف سبزیجات و سالاد در رستوران های بین راهی پرهیز کنند.

وی افزود: بیماری اسهال بیشتر در مسافرانی که از یک منطقه با سطح بهداشت بالاتر به مناطق بهداشتی پایین تر مسافرت می کنند و همچنین در بین کودکان و سالمندان شدیدتراست ،بنابراین بهتر است خانواده ها همراه خود سبزی و میوه داشته باشند تا به این بیماری مبتلا نشوند.

وی ادامه داد:مسافران باید از مصرف آب های آشامیدنی بین راهی که هیچ کنترلی بر آن نیست پرهیز کرده وهمراه خود بطری های آب آشامیدنی داشته باشند، چون در این صورت از سالم بودن آب مطمئن بوده و با خیال راحت آن را مصرف می کنند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان