آخرین اخبار

12. فروردين 1393 - 3:52   |   کد مطلب: 12461
ثمره مبارزات اسلامي مردم در 12 فروردین58 تثبیت شد؛
جمهوری اسلامی، آری
انقلاب اسلامی ایران یک حرکت خود جوش مردمی بود که با رهبری مدبرانه امام خمینی(ره) به سرمنزل مقصود رسید و برکات و ثمرات گسترده‌ای برای ایران و ایرانیان داشت که برگزاری همه‌پرسی 12فروردین سال 1357 نیز که منجر به انتخاب آزاد مردم شد از اولین برکات این حکومت اسلامی بود.

به گزارش رودآور و به نقل از نافع، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن ماه سال 1357 امام خمینی (ره)پیشنهاد برگزاری همه پرسی برای تعیین حکومت جمهوری اسلامی ایران را داد مردم ايران اسلامي اگرچه در طول مبارزات انقلابي خود شعار استقلال ، آزادي ، جمهوري اسلامي را در سرلوحه شعارهاي خود قرار داده بودند و به اين ترتيب با فريادهاي خود اجماع قاطع خود را در مورد جمهوري اسلامي اعلام کرده بودند اما جهت تثبيت ثمره مبارزات اسلامي خود در روزهاي دهم و يازدهم فروردين 58 با حضور در پاي صندوقهاي راي به حکومت " جمهوري اسلامي " راي قاطعي دادند.

بنا بر اعلام برگزار کنندگان آن ۹۸٫۲ واجدین شرکت در همه‌پرسی با دادن رای «آری»، با برقراری حکومت جمهوری اسلامی موافقت کردند و از آنجا که نتیجه این همه پرسی در روز ۱۲ فروردین نتایج اعلام شد و این روز را روز جمهوری اسلامی نامیدند.

به این ترتیب اولین انتخابات در کشور برگزار شد و مردم نیز با حضور گسترده و حداکثری خود دست دشمنان را از این سرزمین کوتاه کرد و این اتفاق در پایان نظام‌های دیکتاتوری وابسته و غربی بود.

رای مردم به جمهوری اسلامی توسط اکثریت قریب به اتفاق مردم یک واقعه تاریخی برای نظام اسلامی ایران پس از 22بهمن 1357 بود، اگر در 22 بهمن،رژیم ستمشاهی پهلوی سقوط کرد، در 12 فروردین 1358، نظام جدید پا به عرصه ظهور گذاشت و مردم نیز با حضور پای صندوق‌های رای، پاسخ محکم آری به نظام جمهوری اسلامی دادند.

این همه‌پرسی حکومت جمهوری اسلامی ایران را در زمره معدود حکومت‌های تاریخ بشریت قرار داد که در ابتدای تشکیل از ملت خود اجازه تشکیل می‌گیرد و ایدئولوژی حکومت نیز به طرق دموکراتیک انتخاب شده است و در واقع روزی است که کنگره‌هاي قصر 2500 ساله حکومت طاغوتي فرود ريخت و سلطه شيطاني براي هميشه رخت بربست و حکومت اسلامی جانشين آن گرديد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان