آخرین اخبار

17. فروردين 1393 - 19:34   |   کد مطلب: 12556
معاون گردشگری همدان از بازدید ۹۳ هزار نفر روستاهای هدف گردشگری تا کنون در سال ۹۳ خبر داد و گفت: ورود بالای مسافران به روستاهای هدف گردشگری نیازمند تامین زیرساخت ها در این روستاها است.

به گزارش رودآور و به نقل از تسنیم، رزیتا ناصرالمعمار اظهار کرد: از 29 اسفند ماه سال گذشته تا 15 فروردین ماه 93 هزار و 285 نفر از روستاهای هدف گردشگری استان بازدید کرده اند.

وی با بیان اینکه استان همدان دارای 20 روستای هدف گردشگری است، افزود: سراب های گیان و گاماسیاب با 59 هزار نفر بازدیدکننده، ورکانه، ابرو و خاکو با 11 هزار نفر بازدیدکننده و فرسفج تویسرکان با هفت هزار بازدیدکننده بیشترین آمار را در جذب مسافران به خود اختصاص داده اند.

ناصرالمعمار تصریح کرد: روستاهای هدف گردشگری همدان دارای ظرفیت بالایی در زمینه جذب گردشگر است که برای این امر باید زیرساخت های لازم در روستاها ایجاد شود.

وی بیان کرد: باید با معرفی این روستاها سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در این مناطق ترغیب کنیم چرا که روستاهای هدف گردشگری ظرفیت مناسبی برای جذب طبیعت گردان به استان است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از بازدید 9 هزار نفر از موزه های شهدا، شهید قدوسی، تاریخ و فرهنگ و حمام حاج آقا تراب نهاوند خبر داد و گفت: در ایام نوروز 11 هزار و 13 نفر از گنبد علویان، 10 هزار و 873 نفر از ارگ نوشیجان و سه هزار نفر از موزه لطفعلیان ملایر بازدید کرده اند.

ناصرالمعمار با اشاره به اینکه منطقه گنجنامه همدان نیز در ایام نوروز میزبان بسیاری از مسافران بود، اظهار کرد: منطقه گنجنامه به علت دارا بودن سه ویژگی تاریخی، طبیعی و تفریحی توانسته تعداد بالایی از مسافران نوروزی را به خود جذب کند اما به علت نبود بلیت فروشی در این منطقه نمی توان آماری دقیق از تعداد مسافران اعلام کرد.

وی با اشاره به دهکده تفریحی فرهنگی ورزشی تله کابین گنجنامه تصریح کرد: ظرفیت مطلوب این مجتمع در جذب و ماندگاری مسافران بسیار موثر بوده و باید کمک شود تا فازهای توسعه این مجتمع اجرایی شود.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان