آخرین اخبار

18. فروردين 1393 - 9:52   |   کد مطلب: 12568
رييس پليس فتا انتظامي استان همدان هشدارهاي لازم در خصوص کلاهبرداري هاي جديد پيامکي را ارائه داد.

به گزارش رودآور به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان همدان، سرهنگ وطني گفت: تعدادي از افراد سودجو با ارسال پيامک به تلفن همراه شهروندان با اعلام برنده شدن آنها در قرعه کشي همراه اول به آنها اعلام مي دارند که جهت کسب اطلاع با واحد مستقر حتي در ايام تعطيل تماس حاصل نمايند.

وي افزود: کلاهبرداران براي رسيدن به مقصود خود با ارسال پيامکي جهت واريز مبلغ جايزه با اغفال و تطميع شهروندان درخواست ارسال مشخصات کارت اعتباري با تمامي‌ مشخصات مربوطه را از طعمه خود مي‌نمايند.
سرهنگ وطني در ادامه گفت: اين شيادان با ارسال اينگونه پيامک‌هاي قرعه کشي دروغين و بکارگيري روش‌هاي متقلبانه به شماره حساب و رمز بانکي شهروندان دسترسي پيدا نموده و به حساب بانکي آنان دستبرد مي‌زنند.
رئيس پليس فتا استان در توصيه خود به مردم گفت: هيچ کدام از بانک هاي خصوصي و دولتي و شرکت هاي مختلف از طريق پيام کوتاه براي برندگان اطلاع رساني نخواهند کردو هيچ يک از ارگان ها حق دريافت اطلاعات شخصي کارت هاي بانکي شما را ندارند.
وي گفت: تحت هيچ شرايطي اطلاعات رمز دوم و کد ccv2 کارت خود را از طريق پيامک به هيچ شماره اي (اعم از آشنا و غير آشنا) ارسال نکنيد و تحت هيچ شرايطي به پيامک هاي ارسال شده اطمينان نکرده و به حساب هاي بانکي اعلام شده در پيامک هاي مرتبط با موضوع، وجه پرداخت نکنيد.
سرهنگ وطني در ادامه هشدار هاي خود به هم استاني هاي عزيز از آنهاخواست تا پيامک هاي مشکوک را از گوشي خود پاک کنند و يا در صورت دريافت چنين پيامکهايي از صحت پيامک ارسال شده، از طريق مراجعه به سايت رسمي آن موسسه يا مراجع صلاحيت دار ياتماس تلفني با ساير شماره هاي تلفن رسمي اطمينان حاصل کنند.
رئيس پليس فتا استان در خاتمه از هم استاني هاي گرامي خواست تا تمام موارد مشکوک و کلاهبردارانه را از طريق شماره تلفن 02182674 و يا سايت پليس فتا به آدرس Cyberpolice.irجهت پيگيري گزارش کنند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان