آخرین اخبار

24. فروردين 1393 - 18:47   |   کد مطلب: 12685
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: نحوه عملکرد دستگاه‌های امدادی در مواقع بحران و بررسی تخصصی علل وقوع زمین‌لرزه از نظر زمین‌شناسی در کمیسیون شوراها بررسی شد.

به گزارش رودآور و به نقل از تسنیم، امیر خجسته رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در خصوص جزئیات جلسه عصر امروز کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: نحوه عملکرد دستگاه‌های امدادی در مواقع بحران و بررسی تخصصی علل وقوع زمین‌لرزه از نظر زمین‌شناسی در دستور کار امروز این کمیسیون قرار داشت.

وی با اشاره به آمار بالای حوادث و سوانح طبیعی در کشور، گفت: ایران کشوری است که بر روی کمربند شمالی زلزله قرار گرفته و ریسک وقوع خطر در آن بالاست و همین مسائل می‌طلبد که تمام دستگاه‌های امدادی همواره در حالت آماده‌ باش قرار گیرند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، تهران را با توجه به تراکم جمعیتی و وجود سازمان‌های دولتی و حاکمیتی در آن، از نظر وقوع بحران بسیار بااهمیت توصیف کرد و ادامه داد: تمرکز جمعیت و مراکز سیاسی و اداری در تهران، مستلزم این موضوع است که توجه ویژه به حفظ امنیت جانی شهروندان تهرانی اندیشیده شود و در سطح کشور نیز تمهیدات لازم برای مقابله با بحران در دستور کار قرار گیرد.

خجسته افزود: در ابتدای جلسه نیز امینی استاد بین‌المللی دانشگاه در حوزه زلزله گزارشی تخصصی از نحوه بروز زلزله توسط و راهکارهای پیشگیری از آن و کاهش سلامت جانی ارائه کرد و در ادامه نیز رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر با اشاره به مدیریت حوادث و سوانح در ایام نوروز گزارشی از فعالیت سازمان امداد و نجات در سطح کشور ارائه داد.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه با تقدیر از نحوه امدادرسانی توسط سازمان امداد و نجات هلال‌احمر در مواقع بحران تصریح کرد: با حضور کولیوند در مدیریت سازمان امداد و نجات، اقداماتی ارزشمندی در واکنش به حوادث و ارتقای سطح این سازمان وقوع یافته که امیدورایم این روند رو به رشد کماکان ادامه داشته باشد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان