آخرین اخبار

24. فروردين 1393 - 23:27   |   کد مطلب: 12697
اگر «ثروت بهتر است» چرا ثروت خود این‌گونه به تاراج می‌گذاریم؟ مگر نه‌این‌که دانشمندان، نخبگان، جوانان و هزینه‌ای که صرف انرژی هسته‌ای ما شد همه‌اش جزئی از ثروت و سرمایه کشورمان هستند؟

به گزارش رودآور، وبگاه "زرین‌نامه" نوشت:

یادم می آید این پرسش همیشگی زنگ انشاء دوران ابتدایی و راهنمایی مان بود.

آن وقت ها درست نمی فهمیدم که چرا این پرسش پای ثابت زنگ انشاهای مان است و تا کی قرار است ادامه بیابد.

اما این روزها می فهمم که آموزگار ما از بیان این موضوع و پرداختن هر ساله به آن هدف داشت
و با این همه تکرار هنوز هم ما به تصویر درستی از این موضوع دست نیافته ایم که واقعا علم بهتر است یا ثروت!؟
مثلا در همین توافقات و روابط دیپلماتیک هسته ای خودمان!

اگر علم بهتر است! ‌پس چرا دولتمردان ما دست از علم شسته اند و برای حل مشکلات خود دست به دامن غرب شده اند و دیگر آن راه شیرین و لذت بخش علم را نمی جویند؟

و اگر هم که ثروت بهتر است! که چرا ثروت خود را اینگونه به تاراج می گذاریم؟ مگر نه آنکه دانشمندان، نخبگان ، جوانان و هزینه ای که صرف انرژی هسته ای ما شد همه اش جزئی از ثروت و سرمایه کشورمان هستند ؟

آیا کسی به این مسئله شک دارد؟

و این روزها دوباره در ذهنم این سوال پر و بال گرفته است که واقعا علم بهتر است یا ثروت !؟

سن زیادی ندارم، اما یادم می آید در همین هفت هشت سال گذشته، ایران ما به چنان ابهتی دست یافت که دیگر هر کسی نمی توانست به خود اجازه ی به سُخره گرفتن و اظهار نظرهای پوچ و بی اساس راجع کشورمان را بدهد ، اما چه شد که به یک باره و با این حجم گسترده روابط اجتماعی و دیپلماتیک، کشورمان اینگونه در حال عقب گرد است؟

آقای ظریف با شما هستم ؟! آیا آنچنان که نامت ویژگی ظرافت را یدک می کشد نگاهت نیز ظرافت دارد یا خیر؟ آیا ظرافت، زیبایی و تجلی علم و ایمان و عمل را در جوانان کشورت تا کنون دیده ای؟
 آیا ظرافت و زیبایی غلطیدن احمدی روشن ها و رضایی نژادها را در خون پاکشان برای رشد و اقتدار ایران اسلامی را دیده ای؟

به عنوان یک دانشجوی جوان می خواهم به همه ی دولتمردان گرامی بگویم که اگر کمی بیشتر به سخنان متین و گوهر بار رهبر فرزانه انقلابمان توجه می کنیم، می بینیم یکی از مولفه های قدرت ایران، علم رو به رشد آن است .

به راستی آقای ظریف شما که این روزها مرتب به پای میز مذاکره با گروه 5+1 دعوت می شوی، آیا تاکنون به این فکرکرده ای که دلیل این مسئله چیست؟

آیا نشستن این گروه پای مذاکره با ایران ، حاصل تنها چند ماه روابط دیپلماتیک است یا پشتوانه ی قوی علمی مهندسان و دانشمندان کشور آنها را وادار به مذاکره ساخته است؟

باید بگویم مردم ایران، مرد و زن روزهای سختند و اگر امروز به نقطه ای رسیده اند که به عنوان یک قدرت اول در منطقه حرفی برای گفتن دارند، به دلیل بالندگی علمی جوانان نخبه ی آن است.

جناب آقای دکتر روحانی ! نزدیک به 9 ماه همراه با وزیر امور خارجه ات برای رفع تحریم ها و بازگرداندن سرمایه ی بلوک شده ی ایران تلاش کرده ای، خداقوت !

اما به نظر می رسد دیگر وقتش رسیده دل از آن روابط نامبارک با بیگانگان کنده و با اعتماد و امید بیشتر به نیروی جوان داخل کشور، ثروت و زمان موجود در دولت را برای رشد و بالندگی بیشتر علم صرف کنید، چرا که یقیناً باروی علم راهکار اصلی رفع مشکلات اقتصادی کشور است.

همانند آن روزهای سخت جنگ تحمیلی که سیم خاردار نداشتیم و امروز انرژی هسته ای و موشک های فوق پیشرفته ای داریم که خواب را از بیگانگان ربوده است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان