آخرین اخبار

25. فروردين 1393 - 15:12   |   کد مطلب: 12700
رییس دانشکده دندانپزشکی همدان گفت:حل مشکلات در حوزه سلامت دهان و دندان نیازمند ارائه طرح های تحقیقاتی و ارتقا پژوهشکده دندانپزشکی است.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا دکترˈسعید دالبندˈروز دوشنبه در آیین تجلیل از دندانپزشکان استان همدان گفت:توجه به دندانپزشکی جامعه نگر می تواند بسیاری از مشکلات حوزه دهان و دندان را رفع کرده و در ارتقا وضعیت پیشگیری از بیماری های دهان و دندان موثر باشد.

وی اظهار داشت:کار یک دندانپزشک تنها انجام کارهای تکراری بر روی عیوب دندانی نیست بلکه وظیفه یک دندانپزشک در کنار ترمیم دندان و رفع مشکلات دندانی توجه بیشتر به مشکلات دهان و حرفه ای عمل کردن است.

وی اضافه کرد:بیماری های دهان و دندان همواره در سبد هزینه درمانی خانواده یکی از سنگین ترین هزینه ها را به خود اختصاص داده است در حالی که می توان با ارائه یک آموزش جامع و کافی از بروز بسیاری از این مشکلات جلوگیری کرد.

وی ادامه داد:هر چه از آموزش دور شده و تنها به دنبال درمان باشیم ،بار ناشی از بیماری ها نیز افزایش پیدا کرده و نمی توان به راحتی به درمان همه این بیماری ها پرداخت.

وی افزود:نبود همین آموزش های لازم باعث کاهش سن بی دندانی در بین افراد شده است به گونه ای که هم اکنون سن افراد مراجعه کننده برای دریافت دندان مصنوعی در برخی مواقع به 27 سال نیز می رسد.

وی با بیان اینکه دندانپزشکان می توانند مشکلات رایج در جامعه را با پژوهشکده دانشکده دندانپزشکی در میان بگذارند افزود:امروزه با افزایش تعداد دانشکده های دندانپزشکی هم اکنون 66 دانشکده در سطح کشور فعال است اما افزایش این تعداد نیز نتوانسته است مشکلات دهان و دندان را در جامعه حل کند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان