آخرین اخبار

8. ارديبهشت 1393 - 14:17   |   کد مطلب: 12985
کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی همدان می گوید:کلسیم موجود در کلم بروکلی برابر با کلسیم شیر بوده و مصرف این نوع سبزی برای پیشگیری از پوکی استخوان مفید است.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا،ˈزهرا خسرویˈافزود:کلم بروکلی یکی از سبزیجات بسیار با ارزش است که سرشار از مواد مغذی بوده و فواید بی شماری برای حفظ سلامتی انسان دارد.

وی گفت:کلسیم موجود در بروکلی ، به همان میزان کلسیم موجود در شیر است در نتیجه مصرف آن برای افرادی که دچار پوکی استخوان یا کمبود کلسیم هستند ،بسیار مفید است.

وی اضافه کرد: از آنجا که شیر علاوه بر کلسیم دارای ویتامین D نیز می باشد، به عنوان منبع بهتری برای پیشگیری ازپوکی استخوان مطرح است ،زیرا ویتامین D به جذب کلسیم در بدن کمک می کند.

وی اظهار داشت:مواد مغذی و سایر موادی که در بروکلی موجود است ، اثرات زیادی در پیشگیری از بیماری ها دارد که یکی از این مواد با نام علمی سولفورافان ،اندازه و تکثیر تومورهای سرطانی را به نحو چشمگیری کاهش می دهد و در نتیجه از ابتلا به سرطان به خصوص سرطان سینه ، معده ، روده بزرگ ، رکتوم و ریه ها در انسان پیشگیری می کند.

وی ادامه داد: بروکلی دارای مقادیر زیادی فیبر، کاروتنوئید ، ویتامین A ، ویتامین C و ویتامین K می باشد که باعث پیشگیری از سرطان معده و روده می شود.

وی عنوان کرد: بروکلی به دلیل دارا بودن مقادیر بالای ویتامین C ، فیبر و بتاکاروتن ( پیش ساز ویتامین A) یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود که از اثرات مخرب رادیکال های آزاد در بدن پیشگیری می کند، در نتیجه از بروز بیماری هایی مانند انواع سرطان ها ، آلزایمر ( فراموشی دوران پیری )، بیماری های قلبی ، آرتریت ( التهاب مفاصل ) پیشگیری کرده و فرآیند پیری را به تاخیر می اندازد.

وی ادامه داد:مقدار بالای فیبر غذایی موجود در بروکلی برای افراد دیابتی بسیار مفید است و افراد دیابتی برای کنترل بیماری خود بایستی این سبزی با ارزش را در وعده های غذایی خود قرار دهند .

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان