آخرین اخبار

9. ارديبهشت 1393 - 14:21   |   کد مطلب: 13038
نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: شوک درمانی راه نجات اقتصاد نیست و اصلاح الگوی مصرف در بین خانوار راه حل فرهنگی دارد و باید از آن طریق وارد شد.

به گزارش رودآور دکتر محمدمهدی مفتح در تذکری خطاب به سخنان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با انتقاد از رویکرد وی در مسائل روز اقتصادی اظهار داشت: نباید قشر ضعیف جامعه را فراموش کرد و با شوک وارد کردن به جامعه، اقتصاد را سر و سامان داد.

پس از ارائه گزارش معاون اجرایی رئیس جمهور از اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی و نیز مرحله دوم هذفمندی یارانه ها در صحن علنی مجلس در هفته گذشته، این بار رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بود که اقدامات دولت را در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها ناکارآمد خواند و از دولت خواست تا با افزایش بیشتر قیمت حامل های انرژی بتواند با وارد کردن یک شوک قیمتی به عنوان یک ابزار کنترلی مردم را به کاهش مصرف انرژی و اصلاح الگوی مصرف سوق دهد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس در انتقاد از این سخنان حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم، طی تدکری خطاب به وی اظهار داشت: در رابطه با مسائل اقتصادی نباید یک سویه تصمیم گیری و اظهارنظر کرد. در قانون هدفمندی یارانه ها باید به احوال همه اقشار جامعه با دید باز نگاه کرد و باید متوجه این موضوع باشیم که با افزایش شیب قیمت حامل های انرژی چه اثراتی بر دیگر قیمت ها وارد خواهد شد و قدرت خرید دهک های ضعیف و پایین جامعه به شدت افت خواهد کرد و همانطور که در مورد افزایش گاز بهای مصرفی در مدت گذشته شاهد بروز مشکلات فراوان و نارضایتی اقشار کم برخوردار جامعه بودیم.

وی ادامه داد: شوک درمانی راه نجات اقتصاد نیست و اصلاح الگوی مصرف در بین خانوار راه حل فرهنگی دارد و باید از آن طریق وارد شد.

مفتح افزود: ما به عنوان نمایندگان مردم باید یار و یاور مستضعفان باشیم و فراموش نکنیم که این قانون، قانون هدفمندی یارانه است و نه حذف آن و این یعنی که در اصل قانون به اقشار کم درآمد توجه کرده ایم.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: همه سخنان در یک جایگاه حقوقی باید بر طبق قانون، آئین نامه مصوب و بر اساس وظایف یک جایگاه حقوقی و کمیسیون مربوطه مطرح شود.

وی افزود: بر طبق قانون وظیفه کمیسیون بودجه نطارت بر اجرای مقررات بودجه است یعنی بر آن جزئیاتی که در این کمیسیون تصویب شده است و ما نمی توانیم در یک جایگاه حقوقی نظرات شخصی خود را بیان کنیم و وظیفه داریم از اجرای مقررات بودجه مراقبت کنیم هرچند که بر خلاف نظرات شخصی ما باشد زیرا در کمیسیون به تصویب رسیده است.

دکتر مفتح همچنین تذکر خود را بطور کتبی تقدیم هیأت رئیسه مجلس کرد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان