آخرین اخبار

14. ارديبهشت 1393 - 21:44   |   کد مطلب: 13180
کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان همدان گفت:در حال حاضر دو هزار کودک محروم زیر شش سال در همدان سبد غذایی دریافت می کنند.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا،ˈآرزو کاوه ای افزود:به منظور رفع سو تغذیه کودکان و پیشگیری از مشکلات ناشی از آن ،در برنامه مشترک کمیته امداد امام خمینی (ره) و مرکز بهداشت همدان دو هزار کودک زیر شش سال محروم زیر پوشش این طرح قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه این طرح به منظور تغذیه کودکان زیر شش سال با هدف کمک به بهبود وضعیت جسمانی و سلامت کودکان مبتلا به سوتغذیه در خانواده های نیازمند است، گفت: این اقدام از مهمترین برنامه ها به منظور پیشگیری از مشکلات تکاملی در کودکان بی بضاعت است.

وی ادامه داد:کودکان مبتلا به سوءتغذیه از طریق کمیته امداد و شبکه بهداشت شناسایی شده و برنامه غذایی خاصی برای آنان مشخص شده است که به صورت چند ماه یکبار از طریق این نهاد خریداری و در اختیار آنها قرار می گیرد.

وی ادامه داد:300 مادر باردار در همدان نیز از سبدهای غذایی مرکز بهداشت که با حمایت بنیاد علوی تهیه می شود نیز استفاده می کنند.

وی عنوان کرد:صد نفر از این مادران در شهرستان رزن و دویست نفر دیگر نیز در شهرستان کبودراهنگ هستند که این افراد نیز با توجه به وضع بد مالی از سوی مراکز بهداشتی برای دریافت این سبدهای ماهانه معرفی شده اند.

این سبدهای کالایی حاوی اقلام غذایی مانند برنج،گوشت،روغن،حبوبات،ماکارونی،خرما،مغزها و عسل است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان