آخرین اخبار

14. ارديبهشت 1393 - 21:46   |   کد مطلب: 13181
کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:مصرف کاکائوی تلخ در کاهش کلسترول موثر بوده و ضد تصلب شرائین است .

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا، ˈزهرا خسرویˈافزود:کاکائوی تلخ یکی از انواع پروبیوتیک ها است که سرشار از مواد معدنی، فسفر، منیزیم پتاسیم ،آهن ،روی و ویتامین های گروه Bاست.

وی اظهار داشت:شکلات کاکائوی تلخ به دلیل دارا بودن فلاوونوئید که نوعی آنتی اکسیدان است از بروز برخی از سرطان ها و آلزایمر پیشگیری می کند.

وی ادامه داد:همچنین این شکلات ها درپیشگیری وکنترل بیماری دیابت نوع دو موثر بوده و حاوی مقدار زیادی تریپتوفان است که در ایجاد نشاط و شادابی بسیار موثر است.

وی عنوان کرد:شکلات تلخ حاوی ماده ای به نام دوپامین است که در پیشگیری و درمان افسردگی موثر می باشد و کره کاکائو دارای اسید های چرب مفیدو ویتامین D و E می باشد.

وی تصریح کرد:کاکائوی تلخ از پوست در برابر تاثیرات پیر کننده نور خورشید محافظت می کند و از این طریق خطر ابتلا به سرطان پوست را نیز کاهش می دهد و در افراد مبتلا به بیماری های کبدی مانند یک مرهم عمل می کند و مصرف آن در کنار دارو می تواند در تسریع روند درمان این بیماری موثر باشد.

وی ادامه داد:مقدار مفید شکلات کاکائوی تلخ روزانه دو عدد کوچک است که باید دارای بسته بندی سالم ودارای مجوز و شماره از وزارت بهداشت ، تاریخ تولید و مصرف باشد.

دانه کاکائو ازجمله مواد غذایی بومی مناطقی از آمریکای مرکزی، جنوبی و آفریقا است که در سال های اخیر طرفداران زیادی از کشورهای مختلف را به خود جلب کرده و به یکی از خوراکی های محبوب نسل جوان تبدیل شده است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان