آخرین اخبار

15. ارديبهشت 1393 - 5:40   |   کد مطلب: 13198
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: میش ارمنی به واسطه ارزش اکولوژیکی و فراوانی آن به عنوان گونه جانوری شاخص جانوری در این استان معرفی شده است .

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا،ˈقربانعلی محمد پور افزود: میش ارمنی در تمامی مناطق این استان به خصوص در مناطقی با ویژگی تپه ماهوری بصورت وحشی زندگی می کند.

وی اضافه کرد: این گونه جانوری که بیشتر مناطق کم ارتفاع را برای زندگی برمی گزیند از نظر پراندگی در مناطق حفاظت شده ˈلشگردرˈ و ˈخان گرمزˈ این استان بیش از سایر مناطق دیده شده است.

وی بیان کرد: طول سرو تنه این گونه جانوری حدود 140 سانتی متر، ارتفاع 80 سانتی متر و وزن بین20 تا 65 کیلوگرم است و خمیدگی شاخ های آن برخلاف سایر قوچ ها به طرف بالای گردن است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان اظهار داشت: نوع ماده این گونه حفاظت شده اغلب فاقد شاخ بوده یا شاخ های بسیار کوچکی دارد ،همچنین در قسمتی از کمر لکه سفید و زینی شکل دارند که در اصطلاح محلی این قوچ ها ˈآلاکمرˈ نامیده می شوند.

وی بیان کرد: این گونه جانوری به واسطه ارزش مادی از تیر رس شکارچیان متخلف در امان نیست با این وجود یگان حفاظت محیط زیست با گشت های مستمر از تحرکات افراد متخلف در مناطق شکار ممنوع جلوگیری به عمل می آورد.

محمدپور با ذکر اینکه سال گذشته 85 شکارچی متخلف در همدان دستگیر شدند، گفت: شکارچیان متخلف سال گذشته اقدام به صید 136گونه جانوری کردند و در این مدت زمان شش شکار بزرگ از جمله کل و بز، قوچ و میش توسط متخلفان شکار شدند.

در حال حاضر 151 گونه پرنده، 38 گونه خزنده، 21 گونه پستاندار، 33 گونه ماهی و شش گونه دو زیست در استان همدان شناسایی شده است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان