آخرین اخبار

15. ارديبهشت 1393 - 5:43   |   کد مطلب: 13199
مدیر موزه مدرسه همدان گفت: به مناسبت هفته معلم نمایشگاه عکس و اسناد تاریخ تعلیم و تربیت استان از زمان قاجاریه تا پهلوی دوم در موزه مدرسه دبیرستان ابن‌سینای همدان به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش رودآور به نقل از تسنیم، سید امیر قشمی اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم نمایشگاهی با عنوان "تاریخ تعلیم و تربیت و فرهنگ در همدان به روایت اسناد" در موزه مدرسه همدان واقع در دبیرستان ابن‌سینا برپا شده است.

وی افزود: گنجینه آموزش و پرورش استان با همکاری مدیریت اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور با هدف آشنایی بیشتر مردم فرهنگ دوست همدان به ویژه جامعه فرهنگی و دانش‌آموزان از سیر تحول تاریخ تعلیم و تربیت و مراحل گذار آموزش و پرورش استان از سنتی به نوین و معرفی و ارائه تصویری روشن از پیشینه فرهنگی استان در سال‌های گذشته به نمایش گذاشته شده است.

مدیر موزه مدرسه همدان از مشارکت "جواد حسنی پاکروش" یکی از مجموعه‌داران کتب درسی و تعلیم و تربیت همدان در برپایی این نمایشگاه خبر داد و گفت: در این نمایشگاه 200 قطعه عکس و بیش از 150 عنوان کتاب درسی از زمان قاجاریه تا پهلوی دوم به نمایش گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: به منظور تبیین مدارس گذشته در این نمایشگاه مکتب‌خانه‌ای بازسازی شده و همچنین فعالیت‌های فرهنگی و انقلابی دانش‌آموزان همدانی در رویدادهای تاریخی کشور نیز در قالب عکس به تصویر کشیده شده است.

قشمی ابراز کرد: این نمایشگاه از 14 تا 24 اردیبهشت ماه در دو نوبت صبح و عصر در محل گنجینه آموزش و پرورش همدان واقع در دبیرستان ابن سینا در معرض دید عموم مردم قرار گرفته است تا انگیزه‌ای شود برای مردم و فرهنگیان که اسناد تاریخی خود اعم از کتاب‌های درسی، لوازم التحریر، مجلات و نشریات قدیمی مربوط به نظام تعلیم و تربیت همدان از زمان تاسیس دارالفنون تا کنون را به این موزه هدیه کنند.
بنا بر این گزارش، موزه مدرسه از سال 90 به عنوان گنجینه آموزش و پرورش همدان در دبیرستان ابن‌سینا معرفی شده است و طرح‎‌ ماندگاری این مدرسه با قدمت 130 سال به زودی آغاز می‌شود.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان