آخرین اخبار

18. ارديبهشت 1393 - 9:25   |   کد مطلب: 13250
رییس هیات پزشکی ورزشی استان همدان گفت: مکمل ها و داروهای غیرمجاز ورزشی سلامت ورزشکاران را تهدید می کند و تحقیقات انجام شده بیانگر مرگ ناگهانی مصرف کنندگان این مواد است.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا، دکترˈحیدری مقدمˈ در کارگاه آموزشی مبارزه با دوپینگ به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی همدان افزود: امروزه استفاده از مکمل های غیر مجاز در امر ورزش به عنوان معضل بزرگ در جامعه تبدیل شده که باید با آگاهی بخشی ورزشکاران از عوارض سو این داروها با این معضل ورزشی مقابله کنیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه در تحقیقات انجام شده اغلب تجویزکنندگان دارو و مکمل از حداقل آگاهی در زمینه مصرف آن برخوردار نیستند و فقط به قصد منافع اقتصادی خود اقدام به عرضه دارو و مکمل جهت استفاده ورزشکاران می کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: امروزه شاهد عرضه مکمل ها و داروهای غیرمجاز بسیاری در بازار هستیم که بیشتر از طریق قاچاق و غیرقانونی وارد کشور می شوند.

وی بیان داشت: کشورهای هند، پاکستان و چین وارد کننده بخش اعظم مکمل ها و داروهای غیرمجاز ورزشی به کشورمان هستند که برای جلوگیری از قاچاق این اقلام باید برنامه ریزی کلان صورت بگیرد.

حیدری مقدم رسالت دانش آموختگان تربیت بدنی و همچنین مربیان را در مبارزه با سو مصرف مواد نیروزا و غیرمجاز بسیار سنگین و مقدس دانست و گفت: مربیان و کارشناسان ورزش در قبال سلامت ورزشکاران مسوول هستند و باید با تشریح عوارض مصرف این مواد اجازه گرایش قشر ورزشی به این داروها را ندهند.

رییس هیات پزشکی ورزشی استان همدان با تاکید بر همکاری متقابل با دانشگاه آزاد اسلامی همدان در برگزاری همایش های علمی - ورزشی گفت: این دانشگاه از پتانسیل علمی و همچنین امکانات سخت افزاری بسیار خوبی در جهت پیشبرد اهداف وزارت ورزش مبنی بر توسعه آکادمیک ورزش کشور برخوردار است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان