آخرین اخبار

6. خرداد 1393 - 11:39   |   کد مطلب: 13671
بانکهای عامل استان همدان در انتظار سپرده گذاری حساب های قرض الحسنه مردم برای پرداختن وام ازدواج هستند تا به انتظار و درخواست متقاضیان وام ازدواج پاسخ دهند و در مقابل ۳۶۱۹۴ نفر زوج جوان نیز در انتظار دریافت وام ازدواج هستند.

به گزارش رودآور به نقل از تسنیم، وام ازدواج از انواع وام های تکلیفی است که منابع آن توسط بانک مرکزی تامین و از سوی بانک های عامل نظیر ملی، سپه، قرض الحسنه مهر ایران، مسکن، رفاه کارگران، صادرات، کشاورزی، پست بانک، ملت، تجارت و صندوق مهر امام رضا (ع) پرداخت می شود.

زوج های جوان برای دریافت وام ازدواج باید بعد از مراسم عقد، در سامانه بانک مرکزی ثبت نام و ضمن دریافت کد رهگیری برای گرفتن این تسهیلات تشکیل پرونده دهند.

بسیاری از زوج های همدانی با مراجعه به بانک های عامل و تشکیل پرونده در انتظار دریافت وام ازدواج خود هستند، اما پاسخ بانک های عامل نبود منابع مالی است و این مشکل برخی خانواده ها را با سردرگمی مواجه کرده و موجب تاخیر در ازدواج جوانان شده است.

مادر یک جوان همدانی که اوایل سال گذشته دخترش ازدواج کرده است، گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون منتظر تامین تامین منابع مالی از سوی بانک مرکزی برای بانک های عامل استان هستیم.

خانم احمدی  با بیان اینکه تنها امید من برای تهیه جهیزه  دریافت وام ازدواج بود، اظهار کرد: بارها خودم و همسرم به بانک ملی مراجعه کردیم اما کارمندان بانک پاسخ منفی می دهند.

چند جوان دیگر که به بانکهای صادرات و صندوق قرض الحسنه مهر امام رضا(ع) برای دریافت وام مراجعه کرده و با مشکل نبود اعتبار برای وام ازدواج مواجه شده اند، افزایش سقف تسهیلات وام ازدواج را از علل پرداخت نشدن این وام بیان کردند.

این جوانان با اشاره به تورم موجود و افزایش بسیار زیاد بهای انواع کالا در چند سال اخیر، هزینه های ازدواج را از جمله علل کاهش تمایل جوانان به تشکیل خانواده بیان کرده اند و خواستار حمایت عملی مسوولان از ازدواج جوانان شدند.

جوانی که خود را حسن معرفی کرد، گفت: مسوولان از ضرورت ازدیاد نسل سخن می گویند اما هیچ اقدام حمایتی وجود ندارد و جوانان برای دریافت چند میلیون وام ازدواج باید ماهها منتظر بمانند.

مدیر امور شعب بانک ملی  استان همدان درباره عدم پرداخت وام ازدواج توسط بانک های عامل استان، گفت: متاسفانه علی‌رغم عدم سپرده گذاری مردم در بانک ها بانک ها پرداخت وام از سوی بانک ها بسیار سخت و دشوار صورت می گیرد .

وی افزود: پرداخت وام های ازدواج و وام های ضروری از حساب های پس انداز مردم است ولی مردم حساب های پس انداز خود را کاهش داده اند و این مشکلی را برای پرداخت وام ایجاد کرده است.

منوچهر رضانیا بیان کرد: بر اساس آمار نهایی 36 هزار و 194 نفر در استان همدان در انتظار دریافت وام ازدواج هستند و از ابتدای سال تا کنون هم چهار هزار و 694 نفر در استان وام ازدواج دریافت کردند و از بین بانک ها، بانک ملی و پارسیان توانسته اند بیشتر به تعهدات در مورد وام ازدواج عمل کنند.

حال امیدواریم برای تشویق جوانان به ازدواج راهکارهای ویژه در نظر گرفته شود  در غیر این صورت قطعا در آینده نزدیک با رشد منفی جمعیتی کشور و بسیاری از بزهکاری ها و مشکلات روبه رو می شویم .

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان