آخرین اخبار

7. خرداد 1393 - 14:50   |   کد مطلب: 13685
سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان تویسرکان گفت: همزمان با آغاز سال نو در سال 93 دومین مرکز نیکوکاری محله در مسجد قائم واقع در محله شهرک قائم آغاز به کار کرد.

به گزارش رودآور، در مراسمی که  در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) محله سرابی برگزار شد، سومین مرکزنیکوکاری مسجد محله حضرت ابوالفضل (ع) با حضور سرپرست  کمیته امداد شهرستان تویسرکان، اعضای شورای اسلامی و تعدادی از مسئولان تویسرکانی ادارات ، هیئت امناء مسجد، و نمازگزاران مسجد آغاز به کار کرد.

محمد جواد ترکاشوند سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) تویسرکان اظهار کرد: تقویت کارکرد اجتماعی مساجد، شناسایی نیازمندان واقعی محله و ارائه خدمت به آنان در محل سکونت، ترویج سنت‌های حسنه اسلامی و توسعه مشارکت‌های مردمی از اهداف مهم افتتاح مرکز نیکوکاری محله در مساجد است.

وی تصریح کرد: کیمته امداد با راه‌اندازی مراکز نیکوکاری، به دنبال این است تا کارکرد اجتماعی مساجد را که از صدر اسلام وجود داشته احیا کند که با تحقق آن علاوه بر ساماندهی دین و فرهنگ مردم، معیشت مردم نیازمند نیز در مساجد سازماندهی شود.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) تویسرکان با اشاره به اینکه برخی از نیازمندان شهرستان که دسترسی به کمیته امداد ندارند و به دلایلی به کمیته امداد مراجعه نمی‌کنند، افزود: افتتاح این مرکز سبب می‌شود نیازمندان شناسایی شده و با شناسایی خیران، مشکلات نیازمندان رفع شود.

ترکاشوند ابراز کرد: این مرکز با همت خیرین و اهالی محله با پشتیبانی کمیته امداد در راستای بهره مندی مستضعفین برپا می شود.
وی به اهداف ایجاد این مرکز اشاره کرد و افزود: کاهش نابرابری های اجتماعی، رفع فقر و محرومیت، ارائه خدمات هدفمند به نیازمندان، شناسایی نیازمندان واقعی و بهره گیری حداکثری از ظرفیت خیرین، اهالی محله، گروه ها و موسسات خیریه از کارکردهای مرکز نیکوکاری محله است.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) تویسرکان فعالیت در محله ها و مساجد را هدف اصلی راه اندازی مراکز نیکوکاری برشمرد و گفت: این مراکز در تلاش هستند تا نیازمندی و توانمندی افراد همان محله ها را شناسایی و برای رفع نیازمندی های محله اقدام کنند.
ترکاشوند افزود: مراکز نیکوکاری باید به عنوان یک الگو در جامعه مطرح و با هدفمند کردن فعالیت های آن‏، بستر را برای ایجاد شبکه های نیکوکاری فراهم کرد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

 

 

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان