آخرین اخبار

9. خرداد 1393 - 0:28   |   کد مطلب: 13709
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان:
مشاوره قبل از ازدواج مهمترین راهکار پیشگیری از طلاق است
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان آموزش و مشاوره قبل از ثبت وقایع ازدواج را مهمترین راهکار پیشگیری از طلاق دانست.

به گزارش رودآور به نقل از تسنیم، سعید گلستانی در ستاد ساماندهی امور جوانان اظهار کرد: بسیاری از طلاق‌ها در پنج سال نخست زندگی رخ می‌دهد که بیشتر آنها ناشی از عدم مشاوره قبل از ازدواج و مهارت‌های لازم برای زندگی است.

وی تصریح کرد: طرح صیانت از بنیان خانواده یکی از طرح‌های مهم ویژه جوانان است که در این طرح باید برخی مسائل و مشکلات جوانان را با ریزبینی بررسی کرده و به یک فرهنگ تبدیل کند.

معاون قضایی دادگستری همدان گفت: برای آشنا کردن جوانان با مباحث ازدواج بهتر است در کتاب‌های درسی آنها در قالب واحد درسی گنجانده شود تا مهارت‌های لازم قبل از امر ازدواج را بیاموزند و کارگاه‌های مختلف نیز برگزار شود.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش باید بودجه اختصاصی برای آموزش مهارت‌های زندگی در مدارس اختصاص دهد تا کار کارشناسانه و تخصصی بر روی دانش‌آموزان دبیرستانی و آموزش آنها صورت گیرد و بسته ها و جزوه های آموزشی در اختیار جوانان قرار گیرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر تنها قبل از ازدواج برنامه آموزش امور پزشکی و تنظیم خانواده آموزش داده می‌شود؛ در حالی که جوانان امروز به آموزش مهارت‌های زندگی نیاز دارند که این امر نادیده گرفته شده است و به این ترتیب شاهد افزایش درصد طلاق‌ها هستیم.

گلستانی رسانه‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی، ارتقاء سطح آگاهی‌های عمومی و ایجاد شناخت کافی در زوجین را از دیگر راهکارها برای از بین بردن پدیده طلاق در جامعه عنوان کرد.

وی آموزش و مشاوره قبل از ثبت وقایع ازدواج را مهمترین راهکار پیشگیری از طلاق دانست و تصریح کرد: رعایت حقوق و شناخت کافی زوجین از یکدیگر سبب جلوگیری از بسیاری از مشکلات بین آنها شده و از هزینه‌های هنگفت برای مراسم ازدواج، چشم و هم چشمی‌ها و ایجاد اختلافات بین زوجین جلوگیری می‌شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان  اظهار کرد: با توجه به افزایش طلاق در استان باید اقدامات پیشگیرانه در راستای جلوگیری از این روند رو به رشد به صورت جدی اعمال و از تمامی فرصت‌ها و ظرفیت‌ها برای رفع موانع ازدواج جوانان استفاده شود.

وی تداوم انتقال و آموزش مهارت‌های زندگی به نسل جدید را بسیار مهم عنوان و تصریح کرد: در این زمینه هر قدر آموزش‌ها و مهارت‌ها بیشتر باشد به همان میزان زوجین از فنون زندگی و مهارت‌های آن اطلاع کسب کرده و با آگاهی و بصیرت بیشتر عمل می کنند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان