آخرین اخبار

9. خرداد 1393 - 10:02   |   کد مطلب: 13727
استاندار همدان از آغاز سفرهای شهرستانی مجموعه استانداری از هفته آینده خبر داد.

به گزارش رودآور به نقل از نافع، محمد ناصر نیکبختˈ روز پنجشنبه در نشست اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان افزود:مجموعه استانداری به همراه مدیران اجرایی هر هفته در یک شهرستان حضور یافته و بعد از بازدید از طرح های عمرانی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه شهرستان حضور می یابن

وی اضافه کرد: نظام اسلامی در زمانی شاهد کسب افتخارات بزرگ است که جبهه کفر و نفاق در برابر این ملت صف آرایی کرده ولی ایستادگی ملت ایران و تبعیت آنها از ولی امر مسلمین باعث تسلیم دشمن شده است.

بالاترین مقام اجرایی استان همدان گفت: در اجرای طرح های عمرانی و امانتی که به ماسپرده شده است با هیچ کس تعارف ندارم بنابراین از مسوولان می خواهم با قوت طرح ها را پیگیری کنند.

نیکبخت اضافه کرد : نمی توان نسبت به روند پیشرفت طرح ها، بی توجه بود بلکه باید به صورت مستمر با نظارت و سرکشی به طرح های عمرانی نسبت به رفع مشکلات احتمالی آنها اقدام کرد.

استاندار همدان بیان کرد: حضور و سرکشی از طرح های در دست اجرا و رفع موانع آنها باعث توسعه اقتصادی و افزایش دلگرمی مردم به مسوولان و کارگزاران نظام اسلامی می شود.

نیکبخت افزود: تمامی قوا برای بهبود معیشت مردم، عملیاتی شدن پیام مقام معظم رهبری و آمادگی در برابر بحران، بسیج شدند و مسوولان استانی نیز در این راستا باید فعال تر شوند.

وی اضافه کرد: با وجود افزایش نزولات آسمانی در سالجاری ، همدان همچنان با مشکل کمبود آب روبرو است که برای رویارویی با این بحران برنامه هایی در دستور کار است.

استاندار همدان مجهز کردن 12 هزار هکتار از اراضی همدان به آبیاری تحت فشار، هوشمند کردن کنتورهای برق و برقدار کردن چاه ها را از جمله برنامه های پیش بینی شده در این راستا ذکر کرد.

وی یادآوری کرد : بحث پلمپ چاه های غیر مجاز از 10 سال پیش مطرح بوده و هر بار به عللی تعویق افتاده است و در نهایت امسال آغاز شده بود که به درخواست نمایندگان مجلس به علت قرار گرفتن در فصل برداشت محصول این فرایند به پاییز موکول شد.

نیکبخت با ذکر اینکه اطلاع رسانی لازم باید در این زمینه صورت گیرد گفت: مسوولان علاوه بر پلمپ چاه های غیر مجاز از برداشت بیش از حد آب نیز ممانعت می کنند.

وی تاکید کرد: عملکرد مسوولان این استان بر مبنای میزان جذب سرمایه گذار بررسی می شود بر همین اساس انتظار می رود فرمانداران و مدیران اجرایی بیش از گذشته نسبت به جذب سرمایه گذار تلاش کنند.

وی افزود: به منظور تسهیل شرایط سرمایه گذاری در همدان زمان صدور مجوز به کمتر از 24 ساعت و زمان اخذ استعلامات مورد نیاز نیز به 10 روز کاهش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیز در این نشست گفت : به منظور پوشش امدادی راه های صعب العبور در این استان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ایجاد پایگاه هوایی در این استان موافقت کرد.

ˈحبیب ا.. موسوی بهارˈ افزود: امسال در 16 استان کشور اورژانس هوایی راه اندازی می شود که وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سفر خود به همدان با درخواست استان در زمینه راه اندازی پایگاه هوایی موافقت کرد.

وی اضافه کرد: افتتاح دانشکده دارو سازی و اختصاص 30 میلیارد ریال برای تجهیز آن، افتتاح خوابگاه دانشجویی ریحانه با ظرفیت 500 نفر، افتتاح ساختمان معاونت غذا و دارو، تامین 100 درصد هزینه مورد نیاز برای تکمیل بیمارستان فرشچیان به میزان 80 میلیارد ریال، قول مساعد برای تجهیز دانشکده دارو ، راه اندازی چند رشته تخصصی و دو رشته فوق تخصصی، گسترش رشته دکتری تخصصی و فوق تخصصی، تاسیس دانشکده طب سنتی و فناوری نوین و تجهیز بیمارستان به دستگاه رادیو تراپی از نتایج سفر وزیر بهداشت به همدان است.

وی در ادامه به ارائه گزارش 24 روزه اجرای طرح تحول نظام سلامت در همدان پرداخت و بیان کرد: در این طرح که از 15 اردیبهشت آغاز شد کاهش پرداخت هزینه از جیب بیمار، تسهیلات زایمان طبیعی رایگان و ارتقای کیفیت هتلینگ دیده شده است.

وی گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت 10 درصد هزینه درمان از سوی مردم و 90 درصد از سوی بیمه تامین می شود در حالیکه پیشتر پوشش بیمه ای بسیار کم شده بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اضافه کرد: 11 هزار و 189 بیمار در 24 روز گذشته از خدمات طرح تحول نظام سلامت بهره مند شدند که 9 میلیارد و 666میلیون ریال در این مدت زمان یارانه پرداخت شده است.

موسوی بهار اظهار داشت: 826 زایمان طبیعی در این مدت زمان صورت گرفته است که آمارها بیانگر افزایش زایمان طبیعی در این استان است.

وی گفت: با توجه به اینکه برخی مواقع زایمان طبیعی در منزل هم صورت می گیرد ولی هیچگونه مرگ ناشی از بارداری گزارش نشده است این در حالیست که هفت مادر سال 92 بر اثر سه زارین فوت کردند.

وی در ارتباط با ارتقای کیفیت هتلنیگ توضیح داد: بیمارستان ها بر اساس نوع خدمات دهی تا سه ماه رتبه بندی می شوند و تمامی مراکز درمانی باید در مدت این سه ماه خود را به درجه سه ستاره برسانند.

وی افزود: حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان های بالای 64 تخت خواب از خرداد ماه امسال آغاز شده که این امر در کاهش سردرگمی بیماران و همراهانشان و کاهش هزینه درمان موثر است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان