آخرین اخبار

14. خرداد 1393 - 23:56   |   کد مطلب: 13826
بشار اسد با کسب بیش از 88 درصد آرا برای سومین دوره در انتخابات ریاست جمهوری سوریه به پیروزی رسید.

به گزارش رودآور  به نقل از العالم، بشار اسد در این انتخابات با بیش از 10 میلیون رای بار دیگر به عنوان رئیس جمهوری انتخاب شد.

آمار واجدان شرایط رای دهی در داخل و خارج سوریه در این انتخابات 15 میلیون و 845 هزار و 575 نفر بوده است که از این تعداد 11 میلیون و 634 هزار و 412 نفر معادل 73.42  ( 73 ممیز 42 ) در رای گیری حضور داشتند.

میزان آراء بشار اسد در این انتخابات 10 میلیون و 319 هزار و 723 رای معادل 88.7 ( 88ممیز 7 درصد ) بوده است.

انتخابات سوریه در شرایطی برگزار شد که طی سه سال گذشته بسیاری از قدرت‌های منطقه و جهانی تلاش کردند تا با گسیل داشتن هزاران تروریست به آن کشور نظام سوریه را تغییر دهند.

بیش از 9 هزار و 600 حوزه رای‌گیری ساعت  7 صبح سه شنبه (3 ژوئن، 13 خرداد)  در بخش‌های تحت کنترل دولت در سوریه گشایش یافت و پس از تمدید ساعات رای گیری ، درساعت 24 همان روز حوزه های انتخاباتی بسته شد.

این نخستین انتخابات ریاست جمهوری سوریه از زمان آغاز حکومت خانواده اسد در بیش از پنجاه سال پیش است که با شرکت بیش از یک نامزد و از طریق رای‌گیری برای برگزیدن یکی از نامزدها برگزار می‌شود.

در سال ٢٠١٢ قانون اساسی در سوریه تغییر کرد و براساس آن دیگر انتخابات با یک حزب و یک کاندیدا به صورت همه پرسی برگزار نمی شود. همچنین قانون اساسی دوره ریاست‌جمهوری را هفت سال تعیین کرده است که هر فرد تنها می تواند دو دوره متوالی به این سمت انتخاب شود.

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، که برای سومین دوره نامزد شده است، با ماهر عبدالحافظ حجار، نماینده حلب در پارلمان، و نیز حسن عبدالله النوری، قانون گذار پارلمان از دمشق، در این انتخابات به رقابت پرداختند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان