آخرین اخبار

2. تير 1393 - 8:07   |   کد مطلب: 14179
طبیعتی جذاب در تویسرکان:
زیبایی های پارک گردشگری کمربسته
تویسرکان به عنوان یکی از سرسبزترین نقاط ایران می تواند مقصد خوبی برای گردشگران، طبیعت دوستان و مسافران باشد و در این میان پارک زیبای کردشگری کمربسته در این شهرستان میزبان خوبی برای هم وطنانان گرامی است.

به گزارش  خیرنگار رودآور، این پارک در سه کیلو متری شهر تویسرکان و در مجاورت جنوب غربی شهر سرکان در کنار بستر رودخانه و در یک دره ی بسیار خرم و با صفا قرار دارد . این محل از جهت لطافت هوا و مناظر زیبای طبیعی و انبوه اشجار سر به فلک کشیده از اماکن بسیار بدیع و کم نظیر این شهرستان است.

پارک جنگلی کمر بسته یکی از جاذبه های طبیعی شهرستان تویسرکان در استان همدان است که انسان را به شگفتی وا میدارد.در این پارک شش اصله درخت چنار وجود دارد که گفته میشود کهنسال ترین درختان چنار جهان می باشند.

شش اصله درخت چنار کمر بسته پیرامون دایره ای به شعاع حدود ۳ متر کنار هم روییده اند و طول محیط تنه ی هر یک از پنج اصله، حدود ۷ متر و دیگری که کوچکتر به نظر میرسد، حدود ۵ متر می باشد. که با ساقه ای صاف و مستقیم در حدود ۳۰ متر سر به فلک کشیده اند.

بن درختان با انجام عملیات عمرانی با خاک پوشیده شده اند. با توجه به نحوه ی استقرار و رویش این چنارها، برخی از صاحب نظران بر این باورند، که درختان چنار موجود  در واقع  شاخه هایی می باشند که در اطراف بن یک چنار کهنسال که چندین قرن پیش قطع شده روییده اند.

اگر این نظریه درست باشد، چنار اصلی بسیار کهنسال بوده و شاید قدمتی معادل سرو ابرقو که بیش از ۳۵۰۰ سال قدمت دارد و کهنسال ترین درخت جهان است، داشته باشد و در آن صورت کهنسال ترین درخت چنار موجود خواهد بود.بدیهی است صحت و سقم این نظر منوط به بررسیهای بیشتر و دقیق علمی توسط کارشناسان مربوطه می باشد.

متأسفانه یکی از درختان چنار به دلایلی قطع شده است و اکنون در حقیقت پنج اصله درخت چنار در کنار یکدیگر قد علم کرده اند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان