آخرین اخبار

2. تير 1393 - 19:00   |   کد مطلب: 14184
فراخوان بیست‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان منتشر شد.

به گزارش رودآور به نقل از نافع، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بیست‌و‌یکمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را نیمه دوم مهر 1393 در شهر همدان برگزار می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان همدان با بیان این خبر اعلام کرد:بیست و یکمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان مهر امسال با شعار «هویت، امروز، فردا» برگزار می شود.
آقای فاضل عبادی افزود:این دوره از جشنواره با رویکرد حمایت از خلاقیت‌های هنری در جهت تربیت بهتر نسل آینده و در راستای اعتلای فرهنگ فردای کشور با نگاه پژوهش محور و کارشناسانه به تأثیرات مثبت و منفی فن آوری (تکنولوژی) در زندگی و تربیت کودکان و نوجوانان، در شهر تاریخی همدان برگزار می شود.
وی تصریح کرد:مهم‌ترین معیار در پذیرش آثار متقاضی در این دوره از جشنواره، آثار خلاقانه و پرمخاطب متناسب با مضامین تربیتی کودک و نوجوان است.
وی با اشاره به اولویت های مضمونی آثار ارسالی گفت: طبق سیاست گذاری ها آثار خلاقانه با مضامین مرتبط با فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی، آئین ها و رسوم بومی، مبانی اخلاقی و تربیتی دین مبین اسلام، تحکیم بنیان های خانواده، ایثار و فداکاری در اولویت انتخاب هستند.
عبادی با اشاره به بخش های مختلف این جشنواره گفت: شرکت کنندگان در جشنواره می توانند آثار خود را در 10 بخش، مسابقه تئاتر کودک، تئاتر نوجوان، تئاتر بین الملل، تئاتر خردسالان، تئاتر دانش آموزی، مسابقه تئاتر خیابانی، مسابقه ‌نمایشنامه نویسی، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی، پژوهش و مقاله های علمی، مسابقه پوستر و عکس تئاتر کودک و نوجوان به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان همدان از نظر زیرساخت‌ها برای اجرای جشنواره‌های مختلف وضعیت خوبی دارد و ما آمادگی داریم تا برنامه‌های جنبی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را نیز در شهرستان‌های همدان برگزار کنیم.
مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره 15 مرداد تعیین شده است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان