آخرین اخبار

5. تير 1393 - 5:18   |   کد مطلب: 14193
معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان قاچاق کالا را تهدیدی برای تحقق شعار سال دانست و گفت: قاچاق کالا از بعد اقتصادی صرف خارج شده و جنبه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به خود گرفته است.

به گزارش رودآور به نقل از تسنیم، ابراهیم الهی تبار بعدازظهر امروز در افتتاحیه نخستین کارگاه آموزش تخصصی قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در هتل باباطاهر همدان اظهار کرد: استان همدان با دو استان مرزی کرمانشاه و کردستان که کالای قاچاق از مرز این دو استان وارد می شود، هم مرز است.

وی افزود: با توجه به قرار گرفتن استان همدان در مسیر استان های مرزی مسیری برای ورود کالای قاچاق به استان های مرکزی کشور است و از این رو همدان جور استان های مرکزی و مرزی را کشیده و بیشتر از این استان ها در مبارزه با قاچاق کالا گام برداشته است.

الهی تبار با اشاره به اینکه در شورای تامین استان همدان تمهیدات خوبی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز اندیشیده شده است، گفت: سال گذشته محموله های بزرگی بویژه در زمینه مشروبات الکلی کشف شد که ارزش میلیارد تومانی داشتند.

وی با بیان اینکه در یک محموله 12 هزار بطری انواع مشروبات الکلی گران قیمت کشف شد، اظهار کرد: سال گذشته میزان کشفیات مشروبات الکلی با افزایش پنج درصدی رو به رو بوده است.

معاون استاندار همدان درباره میزان تغییرات در کشفیات کالاهای قاچاق در سال گذشته نیز عنوان کرد: همچنین در کشف تجهیزات ماهواره ای 10 درصد، لوازم آرایشی 10 درصد، لوازم صوتی و تصویری 150 درصد، پارچه و البسه 10 درصد، دارو 190 درصد و لوازم خانگی 200 درصد افزایش کشف داشته ایم.

وی با اشاره به نامگذاری سال به عنوان سال فرهنگ و اقتصاد، با عزم ملی و مدیریت جهادی افزود: دولت برای تحقق شعار سال، حمایت از صنایع داخلی، تقویت بازارهای ملی و حمایت از تولیدکنندگان گام های اساسی در مبارزه به قاچاق کالا و مدیریت تولید برداشته است.

الهی تبار تاکید کرد: قاچاق کالا یکی از آسیب هایی است که امروز شعار سال را تهدید می کند، قاچاق کالا از بعد اقتصادی صرف خارج شده و جنبه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به خود گرفته است.

وی با بیان اینکه کشور ما کشور جوانی محسوب می شود، اظهار کرد: بیکاری جوانان و نرخ پایین رشد اقتصادی از جمله عواملی است که بستر را برای قاچاق کالا فراهم می کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با تاکید بر اینکه عدم توجه به برخورد با معضل قاچاق کالا و ارز تهدیدی برای شعار سال محسوب می شود، گفت: برای مقابله این امر باید حرکتی هدفمند، با برنامه و جهادگونه در تمامی لایه های سطح کشور بویژه در سطوح مرزها صورت گیرد.

وی با بیان اینکه همدان دارای یک گلوگاه رسمی و دو گلوگاه غیر رسمی در مبارزه با قاچاق کالاست، تصریح کرد: شبکه ها و باندهای قاچاق، کالای قاچاق را از طریق مرزهای غربی وارد کشور کرده و در انبارهای این مناطق انباشت می کنند.

الهی تبار تاکید کرد: سپس به مرور زمان این کالاها وارد استان های مرکزی برای عرضه می شود که باید در ابتدای ورود این کالا ها به خاک ایران از طریق اقدامات اطلاعاتی و امنیتی با آنها برخورد شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه مبارزه و کشف کالاهای قاچاق توزیع شده در سطح بازار با مشکلات اجتماعی بسیاری همراه است که از مبارزه جلوگیری می کند، این امر می طلبد تا ضمن تقویت استان های مرزی  باندهای بزرگ قاچاق کالا شناسایی و اقدامات لازم برای برخورد با آنها انجام شود.

الهی تبار با اشاره به اینکه قانون جدید به پشتوانه تجربه 100 ساله ای تدوین شده است، گفت: قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید زمینه را برای ورود جهادگونه مدیران در این زمینه فراهم کند.

وی با تاکید بر اینکه خروجی این جلسه باید سبب هم افزایی و همکاری بیشتر برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز شود، گفت: سازمان تعزیرات حکومتی در زمینه پرونده های ابلاغی به سازمان فعالیت های پژوهشی انجام دهد تا از این طریق بتوان گام های موثر تری در زمینه مبارزه برداشت.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان