آخرین اخبار

8. تير 1393 - 10:39   |   کد مطلب: 14224
مشاور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: تشکیل سند جامع پدافند زیستی در این استان، شهروندان را در مقابل تهدیدات زیستی مصون می کند.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا، حسین شرفی افزود: کاهش خطرپذیری در بخش کشاورزی در دو زمینه زراعت و تولیدات دامی از مهمترین اهداف تشکیل این سند است.

وی اضافه کرد: نظارت بر تولید شیر و گوشت، مواد خام دامی، ذبح شرعی دام، مبارزه با بیماری آنفولانزای طیور، هاری، تب مالت و واکسیناسیون از جمله موارد رسیدگی در بخش تولیدات دامی است.

وی ادامه داد: مدیریت بیماری های نو پدید نظیر تب کریمه کنگو و بیماری هایی که ممکن است اپیدمی پیدا کنند از دیگر اهداف تشکیل این سند است.

وی در ادامه گفت: کمیته پدافند غیرعامل در جهاد کشاورزی برای شناسایی و احصای تهدیدات زیستی استان، ارتقای آستانه پایداری مردم در شرایط بحران زیستی و فرهنگ سازی و ارتقا آموزش عمومی جامعه در استان تشکیل شده است.

شرفی در ادامه اظهار داشت: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیر مسلحانه ای است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری و ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات نظامی دشمن می شود.

وی اظهار داشت: پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی از مولفه های اصلی و مهم در تضمین امنیت غذایی مردم است بنابراین تلاش آگاهانه در این حوزه تقویت اقتدار و عزت نظام اسلامی را در پی دارد.

وی اظهار داشت: توجه به مباحث قرنطینه ای در مبادی ورودی محصولات کشاورزی و نهاده ها، انجام اقدامات پیشگیرانه در ورود آفات و بیماری ها با واردات محصولات کشاورزی از جمله محورهای مورد توجه در پدافند غیرعامل بخش کشاورزی است.

پدافند غیر عامل در بخش کشاورزی ، به مجموعه اقدامات پیشگیرانه در حوزه دام ، گیاه و سایر عوامل مربوط به آنها اطلاق می شود که با اجرای آن می توان قدرت اثر تهدیدات را کاهش و آستانه آسیب پذیری بخش کشاورزی را افزایش داد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان