آخرین اخبار

16. تير 1393 - 23:59   |   کد مطلب: 14320
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی همدان با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری به صنایع دستی و میراث فرهنگی همدان گفت: مصوبات سفر مقام معظم رهبری به همدان به صورت۱۰۰ درصد محقق شده است.

به گزارش رودآور به نقل از تسنیم، احمد ترابی اظهار کرد: در سفر مقام معظم رهبری به استان همدان در سال 83، سه مصوبه درحوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به تصویب رسید که هر سه مصوبه اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه سفر مقام معظم رهبری برای استان همدان با برکات بسیاری همراه بود، افزود: این سه مصوبه با اعتباری افزون بر هفت میلیارد و 660 میلیون تومان در طول سال های گذشته در سطح استان همدان اجرایی شده است.

ترابی تکمیل مجتمع صنایع دستی همدان را یکی از مصوبات سفر رهبری به همدان دانست و گفت: برای اجرای این مصوبه 150 میلیون تومان در سال 83 و 60 میلیون تومان در سال 84 تخصیص پیدا کرد که خوشبختانه منجر به اجرای 100 درصد مصوبه در شهرستان همدان شد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان افزود: آموزش رشته های صنایع دستی در سطح هشت شهرستان استان نیز از دیگر مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان همدان بود که در سال های 84 و 85 با تخصیص به ترتیب 24 و 26 میلیون تومان این مصوبه نیز به طور کامل اجرایی شد.

وی با اشاره به اهمیت، جایگاه و نقش محوطه تپه تاریخی هگمتانه در تاریخ ایران و منطقه آزاد سازی 15 هکتار از اراضی این مجموعه تاریخی را از دیگر مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان همدان دانست.

ترابی بیان کرد: براساس این مصوبه هفت میلیارد و 400 میلیون تومان برای آزادسازی عرصه های تپه تاریخی هگمتانه تخصیص پیدا کرد که با بهره گیری از این میزان اعتبار 70 باب خانه در این منطقه خریداری و ساماندهی شد.

وی عنوان کرد: حل مشکلات ساکنان منطقه تپه تاریخی هگمتانه در این سفر مورد تاکید مقام معظم رهبری واقع شد و مقرر شد تا پس از ساماندهی تپه تاریخی هگمتانه به مجموعه موزه ای بزرگ تبدیل شود.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی افزود: مقام معظم رهبری در سفر خود به استان همدان در سال 83 از نمایشگاه توانمندی های استان با شرکت 152 شرکت در زمینه های صنعتی، معدنی، کشاورزی، صنایع دستی، گردشگری، فناوری اطلاعات و نرم افزار نیز بازدید داشتند.

وی عنوان کرد: بخش قابل توجهی از این نمایشگاه به ارائه تولیدات زیبای هنرمندان صنایع دستی همدان اختصاص یافته بود که رهبر معظم انقلاب در بازدید از غرفه های صنایع دستی زیباییها و ظرائف محصولات هنرمندان صنایع دستی همدان را مورد تمجید قرار دادند.

معاون برنامه ریزی اداره کل میراث فرهنگی همدان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در این بازدید بر تلاش بیشتر برای رونق و غنای افزونتر رشته های مختلف این صنعت تاکید کرده و فرمودند: "آثار تاریخی و فرهنگی، استان همدان را به یکی از قطبهای گردشگری کشور تبدیل کرده است. گوشه هایی از این ظرفیت های گردشگری در نمایشگاه توانمندیهای استان ارایه شده است."

به گزارش تسنیم؛ رهبر معظم انقلاب در جلسه با مسئولان کشوری و استانی ، کشاورزی، صنایع دستی، گردشگری، "صنایع روستایی و تکمیلی" و معادن را پنج محور اصلی توسعه استان پر خیر و برکت همدان خواندند و افزودند: برای شکوفایی ظرفیت های استان در 5 محور یاد شده باید دو مسئله گسترش راهها و تأمین آب مورد نیاز استان مورد توجه کامل قرار گیرد.

ایشان، صنایع دستی استان همدان را از لحاظ تنوع و زیبایی، کم نظیر خواندند و افزودند: باید با سرمایه گذاری جدی صنایع دستی استان را رونق کامل داد و با سیاست گذاری صحیح راه ورود گسترده تولیدات هنرمندان ایرانی را به بازارهای جهانی هموار ساخت.

ایشان جاذبه های گردشگری استان همدان را، دارای ظرفیت عظیمی برای توسعه استان دانستند و افزودند: در بحث گردشگری حقیقتاً ضعیف عمل می کنیم که باید اهتمام ویژه ای به میراث فرهنگی و گردشگری شود.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان