آخرین اخبار

24. تير 1393 - 10:36   |   کد مطلب: 14448
مدیرکل بهزیستی همدان با اشاره به اینکه ۱۰۰۰ فعالیت بر عهده بهزیستی قرار دارد، گفت: ۱۷۰ هزار معلول در همدان شناسایی شده است که سازمان های مردم نهاد با کمک خود مقدار زیادی از دغدغه های این سازمان را کاهش می دهند.

به گزارش رودآور به نقل تسنیم، اکبر سوری بعد از ظهر امروز به مناسبت هفته بهزیستی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان همدان، اظهار کرد: بهزیستی طبق قانون 1000 فعالیت به همراه 70 وظیفه بر عهده دارد که در این راستا از دو طریق اعتبارات دولتی و جلب مشارکت های مردمی بهره می گیرد.

سوری تصریح کرد: سازمان بهزیستی پنج گروه از افراد جامعه را شامل کودکان، زنان، سالمندان، آسیب دیدگان اجتماعی و معلولان را و در حوزه‌های توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی با ارائه برنامه های متمرکز از سوی سازمان به افراد تحت پوشش خدمات می دهد.

سوری تلاش برای حفظ کیان خانواده های آسیب دیده و آسیب پذیر، نگهداری و مراقبت و توانمندسازی آنها برای وورد مجدد به جامعه، پیشگیری از معلولیت و آسیب ‌های اجتماعی، تلاش در جهت اصلاح ناسازگاری ها، جلب مشارکت های مردمی در زمینه بهبود زندگی توانیابان و حمایت از مراکز و بخش های خصوصی همسو با اهداف سازمان را از مهمترین رویکردهای سازمان بهزیستی برشمرد.

مدیرکل سازمان بهزیستی همدان گفت: این سازمان براساس ماده 44 قانون اساسی 95 درصد امور خود را به بخش خصوصی واگذار کرده است و اولویت واگذاری نیز به مراکز و سازمان های مردم نهادی است که آگاهی بیشتری نسبت به خدمات بهزیستی دارند.

سوری با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی، معلولیت و غیره روز به روز در حال افزایش است، تصریح کرد: در طول دو سال گذشته به میزان 1.5 برابر به جامعه هدف ما افزوده شده است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان