آخرین اخبار

26. تير 1393 - 18:46   |   کد مطلب: 14513
معاون ‌آموزش و پرورش همدان گفت: برای سال تحصیلی جدید در مقاطع دوره ابتدایی، دوم متوسطه و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در جنسیت آقایان در همدان با کمبود معلم روبه رو هستیم‌.

به گزارش رودآور به نقل از تسنیم، محمد بداغی اظهار کرد: کمبود نیروی فرهنگی همواره در مقاطع مختلف وجود دارد اما براساس پیش بینی ها برای سال تحصیلی جدید همانند سنوات گذشته در مقاطع ابتدایی با کمبود معلم مواجه هستیم.

وی افزود: همچنین در مقطع دوم متوسطه آقایان و هنرستان های فنی و حرفه ای به لحاظ تخصصی بودن رشته های تحصیلی با کمبود دبیر آموزشی مواجه ایم که البته با تدابیر لازم از جمله افزایش ساعات تدریسی معلمان این کمبودها تاحدودی جبران می شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش همدان تصریح کرد: در مجموع اکنون 26 هزار نفر فرهنگی اعم از معلم، مدیر، معاون، ناظم و نیروی خدماتی استخدام اداره کل آموزش و پرورش استان همدان هستند.

وی درباره چگونگی جبران کمبود فضای آموزشی در محدوده واحدهای مسکن مهر اظهار کرد: سه طرح برای تأمین کسری کلاس ها در این محدوده ها در دستور کار است که در طرح کوتاه مدت جابه جایی مدارس، استفاده از ساختمان های مازاد دستگاه های اجرایی و تغییر کاربری آنها به آموزشی و همچنین تکمیل پروژه هایی که درصد پیشرفت آنها مناسب است و برای سالتحصیلی جدید به اتمام می رسد را پیش بینی کرده ایم.

بداغی در پاسخ بر سوالی مبنی بر عدم رعایت ظرفیت استاندارد حضور دانش آموزان در کلاس های درس عنوان کرد: ظرفیت استانتدار برای هر کلاس 36 نفر است که در برخی از کلاس ها این تعداد متغیر است که حداکثر به 45 نفر می رسد.

وی بیان کرد: وضعیت کمبود فضاهای آموزشی در ناحیه 2 همدان به گونه‌ای است که در شهرک مدنی 5 هزار و 34 دانش‌آموز تحصیل می‌کنند و تراکم هر کلاس به 57 نفر می رسد و تمام مدارس دوره ابتدائی 2 نوبته هستند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش همدان افزود: با توجه به اینکه در مهر ماه امسال در شهرستان همدان یک‌هزار و 400 واحد مسکن مهر افتتاح و تحویل مردم می شود با احتساب این تعداد واحدها یک‌هزار و 400 دانش‌آموز نیاز به فضای آموزشی دارند و کمبود مدرسه بحرانی می شود.

وی ابراز کرد: اختصاص وام‌های سهل الوصل برای ساخت مدارس غیردولتی در نقاط هدف، استفاده از منابع خیری، کمک به طرح هجرت برای تعمیر و تجهیز مدارس فرسوده و تکمیل پروژه های آموزشی با 70 درصد پیشرفت فیزیکی از دیگر اقدامات ضروری است که باید تا فرارسیدن سالتحصیلی جدید مورد توجه قرار گیرد.

وی درباره علت استفاده از کانکس به جای کلاس گفت: در برخی از مناطق روستایی که احداث مدرسه مقرون به صرفه نیست و حداکثر تعداد دانش آموزان یک کلاس تنها به 5 نفر می رسد به جای مدرسه از کانکس استفاده می شود که قابلیت جابجایی دارد که در این راستا 50 کلاس در مناطق روستایی استان با زیر ظرفیت 5 نفر دانش آموزان داریم.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان