آخرین اخبار

27. تير 1393 - 23:08   |   کد مطلب: 14530
پس از جام جهانی فوتبال،یک بمب خبری دیگر به نفع رژیم صهیونیستی ترکید؛
حمله زمینی به غزه همزمان با سقوط هواپیمای مالزی
سقوط هواپیمای مالزی در خاک اوکراین در شرایطی که رژیم صهیونیستی بابت کشتار غیرنظامیان در نوار غزه تحت فشار افکار عمومی و رسانه‌های جهان قرار گرفته است، یک بمب خبری بود که به نفع بنیامین نتانیاهو ترکید.

به گزارشرودآور به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا، یکی از سایتهای اپوزیسیون خارج از کشور تحلیل جالبی درباره همزمانی حمله به هواپیمای مسافربری مالزی و آغاز حمله به غزه نوشته است.این مطلب به شرح زیر است:

هیچ مدرکی دال بر ارتباط حمله تروریستی به هواپیمای شرکت هوایی مالزی با  اسرائیل وجود ندارد و شاید این حمله در این برهه زمانی تنها یک اتفاق باشد، اما قطعا اتفاق جالبی است وقتی می‌شنویم همزمان بنیامین نتانیاهو دستور حمله زمینی اسرائیل به نوار غزه را صادر کرده است و به دنبال آن بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار تحقیقات شفاف در مورد سقوط هواپیمای مسافربری مالزی در اوکراین می‌شود.
وزارت امورخارجه اوکراین به نقل از مسوولان نظامی اعلام کرده که هواپیما در ارتفاع ۳۳ هزار پا حرکت می کرد که با موشک زمین به هوای "بوک" هدف قرار گرفته است. بوک یک موشک پیچیده با برد متوسط، مربوط به دوران اتحاد جماهیر شوروی است و می تواند اهدافی تا ۷۲ هزار پا را بزند.
مقامات آمریکایی تایید کرده اند که یک موشک به هواپیمای مسافربری مالزی برخورد کرده است، اما روشن نیست این موشک را چه کسی شلیک کرده و یا از کدام منطقه، اوکراین یا روسیه، شلیک شده است.
دو هفته پس از آغاز درگیری میان گروه‌های مقاومت فلسطینی و ارتش اسرائیل، با کشته شدن چهار نوجوان فلسطینی توسط قایق جنگی اسرائیل در حالی که این نوجوانان در ساحل مشغول بازی بودند، موج انتقادهای جهانی بسیاری را علیه دولت اسرائیل بوجود آورد.
نتانیاهو مستاصل از حملات موشکی حماس و همچنین خشمگین از صرف هزینه بسیار گزاف سپر موشکی ارتش اسرائیل در خنثی کردن موشکی‌های مقاومت فلسطین، دستور حمله زمینی به نوار غزه را صادر کرده است و به طور حتم در پی این حمله نظامی افکار جهانی و رسانه‌های بین‌المللی بیش از پیش مقامات اسرائیلی را تحت فشار قرار می‌داند. اما سقوط هواپیمای مالزی در اوکراین توجه جهانی و رسانه‌ها را کم‌رنگ خواهد کرد با توجه به اینکه در هواپیمای سرنگون شده مالزی، مسافرانی از ملیت‌های مختلف حضور داشتند.
این درحالی است که سال گذشته یکی از هواپیماهای خطوط هوایی مالزی با ۲۳۹ مسافر تبعه ۱۴ کشورناپدید شد و این شرکت هواپیمایی آسیایی در موضع ضعف قرار داشت و شاید بهترین هدف برای حمله تروریستی بود.
می توان گفت که هدف قرار گرفتن هواپیمای مالزی در خاک اوکراین نمی‌تواند یک اتفاق باشد، با توجه به اینکه این هواپیما در ماه‌های گذشته از این مسیر هوایی در ارتفای بالای ۳۰ هزار پا پرواز می‌کرده و تا کنون هیچ گزارشی  مبنی بر انحراف هواپیمای مالزی از مسیر خود و قرار گرفتن در منطقه جنگی منتشر نشده است.
هرچند می‌توان زمان این حمله تروریستی را به کشته شدن مردم بی‌گناه نواره غزه توسط ارتش اسرائیل کاملا اتفاقی و بی‌ربط دانست، اما به قاطعیت می‌توان نوشت که فرصت مناسبی با توجه به افزایش تنش دیپلماتیک بین روسیه و غرب و درگیر شدن چند کشور در این حادثه، برای تشدید حملات اسرائیل در نوار غزه ایجاد شد.
و در آخر، نکته‌ای که کاملا روشن است و بر کسی هم پوشیده نیست، خدمت شبه نظامیان تروریست به دولت‌های افراطی است که هر روز بیش از پیش در خدمت سیاست کثیف دولت‌ها قرار گرفته و دامن غیرنظامیان را می‌گیرد و این همکاری تنها ظرف یک روز، قریب به ۳۰۰ نفر از ملیت‌های مختلف جهان را قربانی کرده است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان