آخرین اخبار

28. تير 1393 - 12:00   |   کد مطلب: 14533
علی اکبر محمودی وثاق شاعر و تاریخ گوی همدانی شب گذشته دار فانی را وداع گفت.

به گزارش رودآور به نقل از تسنیم، علی اکبر محمودی وثاق شب گذشته در سن 63 سالگی غزل آخر زندگی خود را سروده و دار فانی را وداع گفت.

مراسم تشییع این شاعر همدانی 9 صبح امروز از مقابل درب بیمارستان سینا واقع در خیابان مهدیه همدان آغاز می شود.

علی اکبر محمودی وثاق نخستین روز اسفندماه 1330 در شهر همدان در محله کوچه باغچه متولد شد.

وی تاریخ گوی همدانی است. او پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان علوی به استخدام اداره پست تلگراف شهرستان رزن درآمد و تا سال 80 مشغول به خدمت بود.

از دوران کودکی عاشق نویسندگی، قصه گویی و بازیگری بود و آرزو داشت روزی لهجه ای شیرین همدانی را به مردم جهان بشناسد.

او فعالیت هنری‌اش را از سال 1362 با حضور در نمایش رادیویی آئین‌های آواهای بومی آغاز کرد و همچنین به اجرای برنامه های رادیویی اعم از ایسفا، موج مهربانی، گنج نامه، رادیو محله و دادا همدانی از شبکه سراسری جوان پرداخته است.

همچنین از سال 1364 وارد سیمای همدان شد و در برنامه های مختلفی از جمله مستندآبادی، یادش بخیر قدیم ها، بگو ماه برآید، یک سبد ستاره و مجله فرهنگی ایفای نقش کرده است.

تاکنون 15 برنامه از تاریخ گوی فقید همدانی از طریق شبکه جام جم برای مردم اروپا پخش شده و در یکی از برنامه هایی که ساخته بود به نام عشق(ع) در کشور رتبه برتر را کسب کرده است.

بیش از 30 نمایش اعم از رستم و سهراب، آی کچل ها و کوسه گلین را اجرا کرده و با اجرای نمایش عروسکی کوسه گلین یکی از آئین های سنتی همدان درجشنواره تئاتر بین المللی مبارک در استان تهران برتر شناخته شد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان