آخرین اخبار

30. تير 1393 - 13:53   |   کد مطلب: 14584
مدیرکل آموزش و پرورش همدان:
۸۰ درصد ظرفیت مدارس استان همدان تکمیل شد
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه ۸۰درصد ظرفیت مدارس سطح استان پر شده است، اظهار کرد: ثبت نام دانش آموزان از ۱۸خرداد ماه شروع و تا پایان تیرماه ادامه دارد.

به گزارش رودآور به نقل از تسنیم، عبدالرضا فولادوند، با بیان اینکه 80 درصد ظرفیت مدارس سطح استان همدان پر شده است، اظهار کرد: ثبت نام دانش آموزان از 18 خرداد ماه شروع شده و تا پایان تیرماه ادامه دارد و ثبت نام در مدارس دولتی تنها بر اساس محدوده جغرافیایی انجام می شود و اخذ هرگونه وجه در مدارس عادی دولتی در زمان ثبت نام به جز بیمه و پول کتاب در هنگام ثبت نام ممنوع است.

وی افزود: همچنین ثبت نام در مدارس غیر دولتی، شاهد، نمونه دولتی، استعدادهای درخشان و مدارس استثنایی براساس دستورالعمل های ویژه مدارس انجام می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با تاکید بر اینکه در سال تحصیلی جدید نیز در برخی از نقاط با کمبود کلاس و معلم مواجه هستیم، گفت: به منظور رفع این مشکل خرید خدمات آموزشی که با تصویب مجلس در بودجه امسال دیده شده است کمبود کلاس و معلم رفع می شود.

وی با تاکید بر اینکه صندلی های خالی مدارس غیردولتی به منظور رفع کمبود کلاس در مدارس دولتی خریداری می شود، بیان کرد: از سیاست های وزارت آموزش و پرورش توسعه مشارکت های مردمی است چرا که ناکافی بودن بودجه های دولتی، مشارکت مردم در تعلیم و تربیت را جزء ضروریات قرار داده است.

فولادوند موسسان مدارس غیردولتی را یکی از مهمترین مصادیق مشارکت مردمی برشمرد و افزود: برای سالتحصیلی جدید 82 مدرسه ابتدایی، 34 مدرسه متوسطه اول، 47 مدرسه متوسطه دوم و 119 مرکز پیش دبستانی غیردولتی در سطح استان فعال هستند که وزارت آموزش و پرورش به دنبال اجرای طرح توانمندسازی مدارس و مراکز غیردولتی است.

وی تصریح کرد: توسعه مدارس غیر دولتی به عنوان بازوی اجرایی وزارت آموزش و پرورش در تحقق اهداف تعلیم و تربیت نقش موثری دارند که فعالیت این مدارس از سالتحصیلی 69-68 آغاز شده است و توسعه مدارس غیردولتی علاوه بر ایجاد فرصت های آموزشی و کاهش تصدی گری و تحمیل هزینه های اضافی بر دولت در توسعه عدالت آموزشی موثر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه 8 درصد از دانش آموزان کشور در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند، عنوان کرد: اکنون با احتساب مراکز پیش دبستانی تنها هفت درصد از دانش آموزان استان همدان در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند که این تعداد در سال تحصیلی جدید باید به 12 درصد برسد.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه مدارس غیردولتی گفت: برای تحقق این امر باید بسته های حمایتی تعریف و نیروی انسانی مورد نیاز تامین شود تا مدارس غیردولتی نیز با تمام ظرفیت در کنار مدارس دولتی قرار گیرند.

فولادوند با بیان اینکه باید مدارس غیردولتی جایگاه واقعی خود را به دست آورند، گفت: دولت در توسعه مشارکت ها تلاش دارد آموزش را به مردم محول کند بنابراین در سال تحصیلی جدید دانش آموزان، فرهنگیان و اولیا در اداره مدارس مشارکت دارند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان