آخرین اخبار

6. مرداد 1393 - 6:05   |   کد مطلب: 14749
در جلسه مشترک مجمع نمايندگان استان و استاندار همدان كه با حضور آيت‌ا... رازيني، نماينده مردم استان در مجلس خبرگان رهبري برگزار شد، مباحث مختلفي مطرح شده كه همگي از جمله ضرورت‌هاي پيش روي استان بوده و نيازمند دقت و توجه مسئولان است.

به گزارشرودآور به نقل از  صبح الوند، از پيگيري جدي در خصوص طرح‌ها و پروژه‌هاي بزرگ تا همكاري و مشاركت همگاني در فضاي استان و حتي ایجاد دفتر توسعه استان از جمله موضوعات مورد بحث در اين جلسه بوده كه مورد تأكيد حاضران قرار گرفته است.
از ميان اين مباحث، پيگيري پروژه‌هاي مهم، تأثيرگذار و بزرگ جزو دغدغه‌هاي مهم مردم و مسئولان استان است كه طرح آن در نشست مشترك نمايندگان و مديريت ارشد استان نشان‌ دهنده اهميت زياد آن در شرايط فعلي است.
استاندار همدان با درك درست از شرايط و موقعيت استان از همان آغاز كار خود، بنا را بر محوريت بحث اقتصاد گذاشت و در اين راستا علاوه بر تلاش‌ها و پيگيري‌هاي خود براي جذب و تشويق سرمايه‌گذاران و فعالان اقتصادي بخش خصوصي، از مديران اجرايي نيز خواست براي جذب اعتبارات، زمينه‌سازي براي حضور سرمايه‌گذاران و تسريع در اجراي طرح‌ها و پروژه‌ها، نهايت تلاش و پيگيري را داشته باشند.
در كنار اين موارد، بحث همت همگاني نيز به عنوان يك شعار محوري براي توسعه استان مطرح شد تا زمينه‌ساز حضور و مشاركت همه قشرها، سلايق و گروه‌هاي مختلف در صحنه باشد و به اين ترتيب به تحقق اهداف استان در بخش‌هاي گوناگون كمك كند.
از سوي ديگر به نظر می‌رسد مجمع نمايندگان استان نيز با توجه به شرايط استان و ضرورت‌هاي پيش روي آن، رويكرد تعاملي را بر هر چيزي ترجيح داده است.
البته ميزان تحقق اين امر و اينكه چقدر ميان مديريت اجرايي استان و نمايندگان، تعامل لازم وجود داشته و به رشد و توسعه استان كمك نموده است، نيازمند بررسي بيشتر است. هرچند پاسخگويي در اين زمينه پيش از هر كس بر عهده خود نمايندگان و همين طور مديران اجرايی است، اما قضاوت افكار عمومي نيز كه به طور قطع براساس آثار و نتايج ملموس چنين تعاملي است، از اهميت بسزايي برخوردار است.
حال اينكه در نشست مذكور از ضرورت تقويت چنين تعاملی و مشاركت همگاني در صحنه و همين‌طور اهميت پرداختن به طرح‌ها و پروژه‌هاي بزرگ استان كه نقش كليدي و مهمي در توسعه دارند، سخن به میان آمده و حتي براي زمينه‌سازي بهتر براي پيگيري مسائل، پيشنهاد ایجاد دفتر ويژه توسعه استان نيز از سوي دبير مجمع نمايندگان ارائه شده است، مي‌توان چنين جلسه‌اي را به فال نيك گرفت و آن را تا حدودي اثربخش ارزيابي كرد.
هرچند شكل‌گیری روند قابل قبولي از تعامل و همكاري ميان نمايندگان و مديران اجرايي مستلزم عبور از مسيرها و برداشتن برخي موانع است تا به واقع شاهد حركت پرشتاب استان براي توسعه همه‌جانبه و فراگير بود.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان