آخرین اخبار

6. مرداد 1393 - 20:37   |   کد مطلب: 14752
عید سعید فطر، روز دلدادگی و سرسپردگی است که در آن آدمی به فطرت خود نزدیک‌تر می‌شود، عظمت این روز ، بذر همدلی و همراهی را در دل‌های تمام مسلمین می‌کارد و آنها را برای یکی‌شدن آماده می‌سازد.

به گزارش رودآور به نقل از تسنیم، پروردگار متعال بعد از یک ماه روزه‌داری و عبادت بندگانش و پاک کردن روح و جسم آنها از آلودگی‌ها و کژی‌ها، روز عید فطر را روز دادن پاداش به آنها قرار داده است.

عید سعید فطر، عید بزرگ مسلمین جهان است که در آن قلب‌ها از کینه‌ها زدوده شده و دل‌ها به هم نزدیک‌تر می‌شود، پرده جهل دریده و صفای باطن نمایان می‌شود.

در این روز، دل‌های مومنان در درگاه ایزد منان، از چنان شور و شعفی مملو است که وصف‌ناشدنی است، زیرا خدای بزرگ، امروز را روز وعده پاداش به آنان معرفی کرده و نوید بهترین‌ها را به آنها داده است.

عید سعید فطر، تطهیر در چشمه زلال رمضان است که خورشید عاشقی در برابر معشوق را بر کیمیای وجود می‌نشاند و روح آدمی را جلا و صفا می‌بخشد.

این روز از چنان ارزش و اهمیتی برخوردار است که برای ورود به آن توصیه‌هایی شده که از آن میان می‌توان به غسل این روز، زدن عطر، پوشیدن لباس پاکیزه و آراسته و نماز خواندن زیر آسمان اشاره کرد.

عظمت نماز این روز چنان بزرگ و شگرف‌ است که وقتی زیر آسمان آبی خدا، سر به سجود می‌گذاری و خود را ذره‌ای از دریای بیکران مومنان خدا می‌یابی، حس دلدادگی و سرسپردگی تمام وجودت را فرا می‌گیرد.

نماز این عید بزرگ، آدمی را به فطرت خود نزدیک‌تر می‌کند، بذر همدلی و همراهی را در دل‌های تمام مسلمین می‌کارد و آنها را برای یکی‌شدن آماده می‌سازد.

دیار همدان، نیز به عنوان دارالمومنین و دارالمجاهدین، هر ساله در این روز الهی، پذیرای قشر عظیمی از مردم خداجوست که با امید بسیار، رهسپار دیار دوست می‌شوند و با حضور در تپه مصلای همدان، زیر آسمان پرمهر خدا، قلب‌های خود را صاف کرده و خود را به معبود، نزدیک‌تر می‌کنند.

در همین راستا با برخی از مسئولان فرهنگی استان در ارتباط با اهمیت عید سعید فطر و ضرورت بزرگداشت این روز به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه می‌خوانید.

عید فطر روز تشکر از نعمات خداست

امام جمعه موقت همدان در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اهمیت عید سعید فطر اظهار کرد: عید سعید فطر به عنوان یکی از شعائر الهی باید ارج نهاده شود و مورد توجه ویژه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جوادی گفت: در این روز همه مومنان یکپارچه و یکصدا ندای تکبیر و تسبیح خداوند متعال را سر می‌دهند که به حق این موضوع اثرات معنوی خوبی را بر زندگی فردی و اجتماعی افراد بر جای می‌گذارد.

وی افزود: همان طور که امام رضا(ع) می‌فرمایند، تسبیح و تهلیل پروردگار، نوعی تقدیر و تشکر از نعمت‌های بیکران اوست که باید همواره به این امر توجه داشت.

امام جمعه موقت همدان با دعوت همه مردم روزه‌دار برای شرکت در این نماز روحبخش تصریح کرد: حضور گسترده مردم در نماز عید فطر همیشه یادآور همبستگی مردم از یک سو و قدردانی آنها از نعمات و موهبت‌های الهی از سوی دیگر بوده است.

وی با بیان اینکه دادن زکات فطره در این روز نیز معانی بسیاری را با خود به همراه دارد، اظهار کرد: بارها و بارها در قرآن کریم، موضوع نماز و زکات در کنار یکدیگر آورده شده که این موضوع نشان از اهمیت توجه به مستمندان و نیازمندان دارد.

جوادی ابراز کرد: پرداخت زکات فطره سبب می‌شود فاصله بین فقیر و غنی کم شده و بستر برای توجه به نیازمندان در سطح جامعه نیز فراهم شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان نیز در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه نماز عید سعید فطر ساعت 7:30 صبح و با حضور پرشور مردم مومن و خداجوی همدان برگزار می‌شود، اقامه نماز را به امامت آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی، امام جمعه شهر همدان دانست.

عید فطر نماد اقتدار و همبستگی مسلمانان است

حجت‌الاسلام مرتضی حسنی‌حلم با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری شکوهمند نماز عید سعید فطر انجام شده است، از همراهی دستگاه‌های ذی‌ربط در این زمینه تقدیر و تشکر کرد.

وی اظهار کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته، برای رفاه حال شهروندان، اتوبوس‌ها از ساعت 5:30 صبح کار انتقال نمازگزاران به سمت مصلای همدان را انجام می‌دهند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان عید فطر را نماد اقتدار و همبستگی مسلمانان دانست و افزود: در این روز بزرگ، مسلمانان در هر کجای جهان با یکی شدن و خشوع در برابر خدای متعال، قدرت خود را به دشمنان نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه باید در این روز خواسته‌های بزرگی را از خداوند قادر داشت، از مردم خواست دعا برای فرج امام زمان(عج) را در صدر تمام دعاهای خود قرار دهند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان نیز با اشاره به اینکه نماز عید سعید فطر امسال در یک‌هزار و 200 نقطه از استان همدان اقامه می‌شود، تأکید کرد: نماز شهر همدان علاوه بر مساجد، در مصلی برگزار می‌شود که بیشتر مردم برای اقامه نماز در این مکان حضور می‌یابند.

حجت‌الاسلام علی‌مراد کیانی با بیان اینکه هر ساله نماز عید سعید فطر در همدان با شکوه خاصی برگزار می‌شود، افزود: به طور حتم امسال نیز مردم همدان با حضور گسترده در مصلی، بار دیگر ایمان و اعتقاد خود را به رخ دیگران می‌کشند.

وی تأکید کرد: به طور حتم حضور پرشور و باشکوه مردم در نماز عید سعید فطر سبب امیدآفرینی در بین دوستان و ایجاد یأس و ناامیدی در بین دشمنان اسلام می‌شود.

به امید روزی که تمام مسلمانان جهان، نماز عید سعید فطر را پشت سر صاحب زمین و زمان، اقامه کنند و دعاهای امت مسلمان به واسطه ظهور و حضور ایشان مستجاب شود.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان