آخرین اخبار

8. مرداد 1393 - 12:39   |   کد مطلب: 14775
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان همدان از فرسودگی 700 کیلومتر از شبکه آب استان خبر داد و گفت: در حال حاضر دو هزار و 517 کیلومتر شبکه آب و 419 کیلومتر خطوط انتقال آب در استان همدان وجود دارد که 700 کیلومتر از این میزان معادل 30 درصد فرسوده است.
به گزارش رودآور به نقل از نافع، علی بختیاری فر گفت: اعتبارات مورد نیاز مساکن مهر باید از سه محل استان، دولت و وزارت نیرو تامین می شد که استان هنوز به تعهدات خود در این زمینه عمل نکرده است.

وی با اشاره به اینکه دولت سهم سه میلیارد و 100 میلیون تومانی خود را در این زمینه تخصیص داده است، افزود: وزارت نیرو نیز تاکنون 6 میلیارد و 200 میلیون تومان معدال دو برابر سهم خود برای انشعابات مساکن مهر اعتبار تخصیص داده و نیاز است تا استانداری نیز به تعهدات خود عمل کند.

بختیاری فر با بیان اینکه در حال حاضر 24 میلیارد تومان اعتبار برای خدمت رسانی به مسکن مهر نیاز داریم، تصریح کرد: از این مبلغ 9 میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران بوده و 15 میلیارد تومان نیز برای خدمت رسانی نیاز است.

وی برای ادامه فعالیت در مسکن مهر نیاز به تخصیص اعتبار از محل اعتبارات استانی داریم، بیان کرد: از ابتدای ایجاد مسکن مهر تاکنون 10 هزار انشعاب واگذار شده که 6 هزار انشعاب آن در استان همدان بوده است.

معاون شرکت آب و فاضلاب همدان از فرسودگی 700 کیلومتر از شبکه آب استان خبر داد و گفت: در حال حاضر دو هزار و 517 کیلومتر شبکه آب و 419 کیلومتر خطوط انتقال آب در استان همدان وجود دارد که 700 کیلومتر از این میزان معادل 30 درصد فرسوده است.

وی تصریح کرد: شرکت آبفا آمادگی کامل برای اصلاح این میزان فرسودگی در طول سه سال را دارد اما این امر زمانی محقق می شود که اعتبارات مورد نیاز برای اصلاح شبکه در فصل کاری و کامل به استان تخصیص یابد.

بختیاری فر عنوان کرد: برای اصلاح 700 کیلومتر شبکه به 111 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت تخصیص این توانایی وجود دارد که در طول سه سال شبکه آّب استان اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه در ایران و استان همدان از 90 درصد ذخایر آب تجدیدپذیر استفاده می شود، گفت: برداشت بیش از حد از سفره های آب زیرزمینی سبب شده تا وضعیت استان از نظر آبی در حالت تنش و بحرانی قرار داشته باشد.

وی تصریح کرد: هر نفر به صورت متوسط 180 لیتر آب به صورت آشکار و سه هزار لیتر آب به صورت پنهان مصرف می کند که آب پنهان را در محصولات کشاورزی، پوشاک و تمامی مسائل در ارتباط با انسان جستجو کرد.

بختیاری فر با اشاره به اینکه آب به صورت پنهان از طریق تولیدات کشاورزی به سایر کشورها صادر می شود، گفت: باید تراز تجاری محصولات کشاورزی را در صادرات به گونه ای هدایت کنیم که تولیدات پر آب بر وارد و تولیدات کم آب بر صادر شود.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان