آخرین اخبار

9. مرداد 1393 - 23:44   |   کد مطلب: 14807
فرماندار شهرستان کبودراهنگ گفت: علیصدر بزرگترین غار آبی جهان در تعطیلات عیدسعید فطر با حجم گسترده‌ای از مسافران روبه‌رو است به طوری که مسافران برای بازدید از غار علیصدر ۵ تا ساعت در صف انتظار می‌مانند.

احسان قنبریرودآور به نقل از تسنیم،  اظهار کرد: شهرستان کبودراهنگ به سبب بهره مندی از جاذبه گردشگری غار علیصدر به عنوان بزرگترین غار آبی جهان یکی از مسیرهای مسافران داخلی و خارجی استان همدان در فصول مختلف سال محسوب می شود.

وی افزود: غار علیصدر یکی از عجایب طبیعی جهان و نمونه نادری از غارهای آبی قابل قایقرانی در جهان محسوب می شود که هر مسافر و گردشگری را به سوی خود می‌کشاند اما هنوز ظرفیت های آن از نظر اقتصادی ناشناخته مانده است.

فرماندار کبودراهنگ با اشاره به حضور گسترده مسافران در موج دوم سفرهای تابستانی به غار علیصدر عنوان کرد: در ایام تعطیلات عید سعید فطر و بعد از آن روزانه 10 هزار نفر از غار علیصدر بازدید کردند و با توجه به تداوم ایام تعطیلات و استقبال مسافران برای بازدید از غار روند سرویس دهی به کندی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه غار علیصدر به صورت 24 ساعته برای بازدید مسافران مهیا شده است، ابراز کرد: حضور گردشگران در غار علیصدر سبب شده که فروش بلیط به صورت الکترونیکی انجام شود و فاصله زمانی بازدید افزایش یابد به طوری که به صورت میانگین مسافران باید 5 تا 10 ساعت برای بازدید از غارعلیصدر منتظر بمانند.

قنبری افزود: در شهرستان کبودراهنگ تنها پیش بینی اسکان 3 هزار مسافر و گردشگر انجام شده است، به همین منظور به سبب کمبود فضای اسکان 70 درصد گردشگران برای اقامت بیشتر به مرکز استان باز می گردند.

وی تصریح کرد: فضاهای اسکان در روستای غارعلیصدر محدود و 100 منزل استیجاری توسط روستائیان برای مسافران در نظر گرفته شده و همچنین مهمانسرای سازمان ایرانگردی و جهانگردی با ظرفیت 26 اتاق، 30 سوئیت اقامتی نیز توسط بخش خصوصی دیگری فعال شده است که در مجموع ظرفیت اسکان یک هزار نفر دارند.

فرماندار کبودراهنگ بیان کرد: علیصدر به عنوان یکی از ظرفیت های قابل توجه گردشگری همدان نیازمند توسعه است به طور که سرمایه گذاران بخش خصوصی می توانند با ایجاد کمپینگ های اقامتی و هتل ها و رستوران های مجلل زمینه توسعه اقتصادی و گردشگری این مکان دیدنی را فراهم کنند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان