آخرین اخبار

9. مرداد 1393 - 12:00   |   کد مطلب: 14811
مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان:
جلوگیری از واردات سیر از چین برای حمایت از کشاورزان همدان
مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: باتوجه به تأثیرات منفی واردات سیر چینی بر کشاورزان سیر کار استان، واردات این محصول متوقف شده است.

به گزارش رودآور به نقل از صبح الوند، حسین شرفی افزود: جلوگیری از واردات سیر به همدان یکی از مهمترین اقدامات کمیته پدافند غیرعامل استان است.

وی اظهار داشت: پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی از مؤلفه‌های اصلی و مهم در تضمین امنیت غذایی مردم است بنابراین تلاش آگاهانه در این حوزه تقویت اقتدار و عزت نظام اسلامی را در پی دارد.
مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه گفت: واردات بی‌رویه سیر چینی به کشور در سال‌های گذشته، سیر همدان را که بهترین محصول صادراتی کشور محسوب می‌شود با مشکل روبه‌رو کرده بود.
وی کاهش سطح زیر کشت سیر را از اثرات منفی افزایش واردات سیر در استان برشمرد و بیان کرد: واردات این محصول در فصل برداشت مشکلات کشاورزان را دوچندان می‌کند.
شرفی اظهار داشت: واردات سیر چینی به کشور که کیفیت آن کمتر از سیر همدان است، کشاورزان سیر کار استان را با زیان‌های اقتصادی زیادی مواجه کرده است.
وی در ادامه گفت: استان همدان با سطح سه هزار و 200 هکتار و تولید سالانه 42 هزار تن سیر رتبه نخست تولید این محصول را در کشور دارد.
مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اضافه کرد: طعم، مزه و کیفیت سیر ایرانی بالا است و این محصول از مزیت ویژه‌ای برای رقابت در بازار تجاری و طب گیاهی و دارویی دنیا برخوردار است.
وی بیان کرد: سیر خشک همدان با سابقه‌ای طولانی به عنوان محصولی استراتژیک در کشور مورد توجه است.
شرفی اظهار داشت: باتوجه به جایگاه و قابلیت‌های سیر تولیدی این استان و ضرورت حمایت از کشاورزان سیرکار استان جلوگیری از واردات سیر چینی برای حمایت از بهره برداران استان انجام شده است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان