آخرین اخبار

30. مرداد 1394 - 0:01   |   کد مطلب: 15435
مسئول تشکل های دینی اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان این شهرستان را مهد امامزادگان غرب کشور دانست.

به گزارش خبرنگار رودآور رضا شریفی راد اظهار کرد: بی شک زیارت امامزادگان هرگاه از سر معرفت و توام با بصیرت و آگاهی باشد، تجدید پیمان با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و این چنین عهد و میثاقی در بازیافت و شناخت اهداف ائمه هدی(ع) و گسترش آیین عدالت پرور تشیع نقش بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه شهرستان تویسرکان دارای ۴۲ امامزاده، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی در شهرهای تویسرکان، فرسفج و سرکان و روستاهای بخش های قلقلرود و مرکزی است، افزود: راز ماندگاری این عمارت ها نه ساخت و ساز زیبای برون، بلکه سیرت پرفیض درون آنهاست که با حیات معنوی مردم ایران آمیخته است. مسئول تشکلهای دینی اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان عنوان کرد: وجود بقاع متبرکه سرشار از تأثیرات روحی، معنوی، فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و دینی است و افزون بر آن مزارات ائمه اطهار(ع) قبله مرادات، ظهور کرامات  و محل حاجات است. شریفی افزود: مزار امامزادگان از جمله کانون های معنوی اسلام به شمار می روند و اغلب این امامزادگان از سادات شیعه علوی هستند . رضا شریفی راد ابراز کرد: بقاع متبرکه شهرستان تویسرکان علاوه بر جنبه زیارتی به دلیل قرارداشتن در مکان های جغرافیایی و جاذبه های طبیعی و تاریخی دارای موقعیت گردشگری نیز هستند و همه ساله مسافران زیادی در این اماکن مقدس حضور می یابند. وی با اشاره به  بقاع متبر در محلات مختلف شهر تویسرکان، افزود: گنبد حضرت حبقوق نبی(ع)، آستان مقدس امامزاده زید، امامزاده ابراهیم محله ذرهان، امامزاده ابراهیم محله سرابی، امامزاده اسماعیل معروف به امامزاده کوه در سرابی و امامزاده ابراهیم در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی تویسرکان  از بقاع متبرکه ای است که مورد احترام مردم متدین این شهرستان قرار دارد.
مسئول روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان همچنین از وجود هفت بقعه متبرکه در بخش قلقلرود این شهرستان خبر داد و ابراز کرد: آستان مقدس امامزاده باباپیرعلی شهر فرسفج بعنوان یکی از زیارتگاه های مهم بخش قلقلرودهمواره مورد احترام خاص وعام بوده وهست.
شریفی راد امامزاده پیر عباس در روستای جراء، امامزاده عبداله روستای منجان،امامزاده ابودردا در روستای ابودردا،  امامزاده پیرغیب در روستای پیرغیب و امامزاده علی اصغر روستای ولاشجرد وامامزاده محمد روستای شان آباد را از دیگر بقاع متبرکه بخش قلقلرود شهرستان تویسرکان برشمرد.

وی همچنین با بیان اینکه دو امامزاده در شهر سرکان وجود دارد، افزود: بقاع متبرکه نیز در روستاهای بخش مرکزی وجود دارد که کانون معنوی دین مبین اسلام به شمار می روند و مورد احترام مردم متدین شهرستان، گردشگران و اهالی فرهنگ و هنر هستند. انتهای پیام/  

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان