آخرین اخبار

7. مهر 1393 - 14:30   |   کد مطلب: 16030
تکرار نتیجه گوانگجو خواسته بزرگی نیست
اینچوان۲۰۱۴؛ ملاک ارزیابی وررزش ایران
بازى هاى آسیایى را میتوان ملاکی برای سنجش قوت و ضعف کشورهای آسیایی دانست و از این رو بازی های آسیایی ۲۰۱۴ اینچوان، را مى توان بزرگ ترین آزمون ورزش ایران در مقطع فعلی عنوان کرد.

به گزارش رودآور به نقل از صاحب نیوز، در دوره قبلى این رقابت ها کاروان ورزشى کشورمان توانست به عنوان چهارمى دست پیدا کند که از نظر تعداد مدال طلا و تنوع مدال کسب شده در رشته هاى مختلف در ورزش ایران بى سابقه بود.

پس از نتیجه کسب شده در بازى هاى آسیایى گوانگ جو۲۰۱۰، انتظارات براى تکرار این نتیجه در رقابت هاى سال ۲۰۱۴ بالا رفته است زیرا نتیجه گرفتن در بازى هاى آسیایى به نوعى ملاکى براى سنجش قدرت و ضعف ورزش کشورهاى مختلف به شمار مى رود و در صورتى که نتوانیم نتیجه گوانگجو را تکرار کنیم، مى توان به طور نسبى پسرفت ورزش ایران در ۴ سال گذشته را نتیجه گیرى کرد.

اکثر کشورهاى آسیایى به ویژه کشورهایى که در قاره کهن در حوزه ورزش صاحب سبک هستند، پس از پایان بازى هاى آسیایى ۲۰۱۲ برنامه ریزى خود را براى بازى هاى آسیایى ۲۰۱۴ آغاز کردند اما ورزش کشور ما تا همین چند ماه قبل درگیر انتخابات کمیته ملی المپیک بود و بودجه مورد نیاز نیز با تاخیر به این فدراسیون ها تزریق شد تا برنامه های آماده سازی، طبق روال و پیش بینی انجام نشود.

تا به امروز که ده روز از بازی های آسیایی ۲۰۱۴ سپری می شود، ۷ مدال طلا رهاورد کاروان ورزشی ایران بوده است و بایستی ۱۳ مدال طلای دیگر به دست بیاید تا از نظر تعداد طلا، با دوره گذشته برابر شویم و سپس به دنبال کسب رتبه مطلوب در مجموع تیمی باشیم.

در حال حاضر تمام امید کاروان ایران برای مدال آوری به رشته های کشتی و تکواندو بسته شده است و این دو رشته باید تلاش زیادی را برای ارتقا نتیجه تیمی کاروان ورزشی کشورمان صورت بدهند، البته رشته هایی مانند والیبال و بسکتبال نیز از شانس خوبی برای قهرمانی برخوردار هستند اما این دو رشته، تنها یک مدال دارند اما رشته ای مانند تکواندو این قابلیت را دارد که ۵ مدال طلا به اندوخته ورزش ایران اضافه کند.

در شرایط فعلی که نیمی از این رقابت ها سپری شده است، ورزش ایران طبق پیش بینی ها نتیجه نگرفته و اگر این روند همچنان ادامه پیدا کند و توانیم از نظر مدالی و امتیازی، رده چهارم دوره قبل را تکرار کنیم، نتیجه کاروان ورزش ایران ضعیف تلقی می شود و قاعدتاً کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان، بایستی در این خصوص پاسخگو باشند، البته این احتمال نیز وجود دارد که در صورتی که نتیجه نهایی، ضعیف تر از حد تصور باشد، بعید نیست بحث استیضاح وزیر ورزش نیز مطرح شود، کما اینکه تغییرات عجیب در باشگاه پرسپولیس با اعتراض های بسیاری از سوی برخی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مواجه شد و به همین دلیل این احتمال وجود دارد که نتیجه ضعیف در اینچوان، بهانه لازم را به دست منتقدان آقای وزیر بدهد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان