آخرین اخبار

19. مهر 1393 - 20:36   |   کد مطلب: 16232
امام جمعه تویسرکان گفت: مسئولان دانشگاه ها، حوزه های علمیه و متولیان فرهنگی باید از برپایی کرسی های آزاد اندیشی حمایت کنند.

به گزارش رودآور، حجت الاسلام مرتضی موحدی در نشست شوراي سياستگذاري کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه آزاد اسلامي واحد تویسرکان اظهار کرد: فضای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی باید به گونه ای باشد که طرح مباحث اعتقادی، فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی بدون واهمه و در مسیر صحیح خود حرکت کند.

وی افزود: کرسی های آزاد اندیشی فرصتی بی بدیل و اثر گذار برای تبادل نظر و دیدگاه های مختلف در عرصه های متنوع است که می توانند زمینه تبیین منطق قوی ارزش های الهی و اسلامی را فراهم آورند.

به عقیده امام جمعه تویسرکان مسئولان نباید از برپایی کرسی های آزاد اندیشی واهمه ای داشته باشند بلکه باید از برگزاری این طرح با برنامه ریزی و هدف گزاری صحیح استقبال کنند.

حجت الاسلام مرتضی موحدی ابراز کرد: اکنون کشور برای پیشرفت در عرصه های مختلف علمی، آموزشی، فرهنگی و پژوهشی به برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها و حوزه های علمیه نیاز دارد.

حجت الاسلام ابوالفضل بهرامی مدیر حوزه علمیه تویسرکان نیز گفت: در بسیاری از مقاطع تاریخی، دشمنان اسلام و تشیع شبهاتی را وارد جامعه ما کرده اند که وقت ما به جای استفاده برای گسترش فرهنگ شیعه تنها صرف پاسخگویی به این شبهات شده است.

وی افزود: برپایی کرسی های آزاد اندیشی با ایجاد فضای آزاد برای طرح دیدگاه ها و نظرات مختلف موجب طرح سولات و آرا واقعی دانشجویان، طلاب و اساتید می شود.

مدیر حوزه علمیه تویسرکان با تاکید بر اینکه بر اساس منویات رهبری ما هم باید مثل دشمنان از همه راه ها و ابزار صحیح برای نشر معارف و فرهنگ دینی استفاده کنیم اضافه کرد: برپایی کرسی های آزاد اندیشی می تواند عامل موثری در انتقال سریع و دقیق ارزش های اسلامی در جامعه هدف باشد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان