آخرین اخبار

19. مهر 1393 - 20:49   |   کد مطلب: 16233
دبیر کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه آزاد تویسرکان:
افزایش سطح کمی و کیفی آموزش های فراگیر امدادی یک ضرورت است
دبیر کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه آزاد تویسرکان افزایش سطح کمی و کیفی آموزش های فراگیر امدادی را یک ضرورت دانست و گفت: باید از ظرفیت مراکز آموزش عالی برای غنی سازی سرمایه انسانی جمعیت هلال احمر استفاده حداکثری شود.

به گزارش رودآور به مناسبت گراميداشت اعياد قربان و غديرو ولادت امام هادي(ع)  كانون هلال احمر دانشجويي واحد تويسركان اقدام به برپايي ايستگاه سلامت در اين واحد دانشگاهي کرد.

رامين اسدبگي دبیر کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامي تویسرکان ضمن عرض تبريك به مناسبت اعياد قربان وغدير و تولد امام هادي (ع) و تبريك به دانشجويان جديد دانشگاه اظهار کرد: كانون دانشجويي هلال احمر واحد به همين مناسبت و به مدت دو روز اقدام به برپايي ايستگاه سلامت در سطح واحد تويسركان کرده است.

وی گسترش آموزش های فراگیر امدادی را ضامن ارتقا سطح سلامت عمومی در جامعه عنوان كرد و گفت: در شرایطی که جوامع بشری هر روز دستخوش آسیب های ناشی از حوادث طبیعی و غیر طبیعی می شوند، افزایش سطح کمی و کیفی آموزش های فراگیر امدادی یک ضرورت به نظر می رسد.

دبیر کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامي تویسرکان بیان کرد: باید از ظرفیت دانشگاهها، موسسات آموزش عالی و مراکز فرهنگی که از وجود نیروهای انسانی فعال و پر نشاط بهره می برند برای غنی سازی سرمایه انسانی جمعیت هلال احمر استفاده حداکثری شود تا به صورت یک عامل بازدارنده و مهار کننده در برابر خسارات ناشی از حوادث در جامعه عمل کنند.

اسدبگي با اشاره به برپایی ایستگاه سلامت دانشجویان عضو جمعیت هلال احمر اين واحد دانشگاهي با توجه به فرا رسیدن هفته کاهش آثار بلایای طبیعی افزود: ایستگاه سلامت از شش چادر مجزا تشکیل شده که خدماتی مانند سنجش فشار خون، قند خون، میزان کالری بدن، بینایی سنجی و اندازه گیری قد و وزن افراد مراجعه کننده در آنها ارائه می شود.

وی ادامه داد: همچنین بخشی از این ایستگاه به آموزش های امدادی نظیر ماساژ قلبی ، فشار شکمی و بانداژ و اطلاعات حیاتی امدادی، پزشکی و دارویی می پردازد.

دبیر کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامي تویسرکان گفت: چادر ویژه بلوتوث(انتقال) اطلاعات امدادی و پزشکی از طریق تلفن های همراه، چادر سنجش میزان هوش عمومی، مسابقات ویژه و نامنویسی از افراد متقاضی برای عضویت در جمعیت هلال احمر و داوطلبان اهدای عضو نیز بخش دیگری از خدمات ارائه شده در این بخش هستند.

2222

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان